خطای انسانی عامل آتش‌سوزی طرح ساحلی آستارا

رئیس واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا علت آتش سوزی علفزارهای و نخل‌های دیواره طرح شناگاه ساحلی سفیر امید این شهر را خطای انسانی عنوان کرد و گفت: این آتش سوزی با تلاش آتش نشان مهار شد.

ایرج خلیلی رشید در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آتش سوزی شناگاه بخش مردانه طرح ساحلی سفیر امید در ساعت ۱۷:۴۰ روز گذشته به واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله دو آتش نشان به همراه یک دستگاه خودروی آتش نشانی به محل حادثه اعزام و با آتش سوزی نخل‌های دیواره بخش شناگاه مردانه مواجه شدند.

رئیس واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا عنوان کرد: آتش نشان بعد از حدود ۳۰ دقیقه تلاش آتش را مهار و از سرایت و گسترش حریق جلوگیری کردند.

وی دلیل این آتش سوزی را خطای انسانی و بی احتیاطی دانست و گفت: خوشبختانه در این حادثه به کسی آسیبی نرسید، اما حدود ۵۰ متر از علفزارها و دیواره شناگاه مردانه که با نخل پوشانده شده است، در آتش سوخت.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری امکاناتی مثل طرح‌های ساحلی و شناگاه را برای آسایش و رفاه حال مردم احداث و هزینه زیادی برای آن صرف کرده است، به همین دلیل انتظار می‌رود، شهروندان و مسافران از روشن کردن آتش در چنین مکان‌های پرتجمع و شلوغی پرهیز کنند.

خلیلی رشید، با تاکید بر اینکه آتش‌سوزی علفزارها علاوه بر اینکه موجب آلودگی محیط زیست، انتشار ذرات معلق در هوا و بیماری‌های تنفسی می‌شود، اضافه کرد: مهار آتش سوزی بسیار سخت و نفس گیر است و وقوع آن در بسیاری از مواقع باعث خسارت جبران ناپذیری می‌شود.

به گزارش ایمنا، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با ۱۷ نیروی انسانی، پنج خودروی سنگین، نیمه‌سنگین و امدادی و یک تانکر آب‌رسان فعالیت می‌کند.

کد خبر 429199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.