امسال ۱۲ ایستگاه مترو تهران به بهره‌برداری می‌رسد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به روشن شدن موتور توسعه در خطوط شش و هفت مترو پایتخت، گفت: امسال ۱۲ ایستگاه در این خطوط به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایمنا، سید مناف هاشمی اظهار کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده تا سال آینده خطوط شش و هفت مترو تهران به بهره برداری کامل خواهد رسید که با بهره برداری کامل این خطوط بیش از دو میلیون از شهروندان از خدمات مترو بهره مند می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت سامانه ۱۸۸۸ در حوزه مدیریت شهری، گفت: این سامانه به دلیل پاسخگویی شفاف شهرداری برای مردم راه اندازی شده که در این جلسه نیز مدیران بخش‌های مختلف شهرداری به صورت مستقیم به سوالات شهروندان نام پاسخ گفتند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تاکید کرد: گله‌مندی در حوزه‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی در رتبه نخست صحبت‌های شهروندان بود که عمدتاً به سه نفره شدن مسافران تاکسی، کرایه تاکسی‌ها و همچنین وضعیت پله‌های برقی مکانیزه اشاره کردند.

هاشمی ادامه داد: مهم این است که روز به روز کیفیت کارمان را در همه حوزه‌های حوزه حمل و نقل شهری بهبود ببخشیم.

وی با اشاره به شرایط نامساعد ناوگان اتوبوسرانی تهران نیز تصریح کرد: در هشت سال گذشته ناوگان اتوبوسرانی تهران به دلایلی به روز نشده در حالی که سهم دولت در تأمین اتوبوس ۸۲.۵ درصد قیمت را باید دولت تأمین کند و تنها ۱۷ و نیم درصد از تأمین این مبلغ بر عهده شهرداری است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه اوراق مشارکت سال‌های ۹۷- ۹۸ هنوز برای مترو و اتوبوسرانی محقق نشده است، گفت: به همین منظور تلاشمان را بر روی زیر ساخت‌ها و ناوگان و همچنین تأمین تجهیزات و امکانات هواسازهای مترو گذاشته ایم.

وی درباره بازدید اخیر شهردار تهران از خطوط شش و هفت مترو، اظهار کرد: در طول ۵۰ روز گذشته دو مرحله بازدید ویژه از مترو به خصوص خط شش و هفت و خطوط انشعابی در منطقه ۲۱ و ۲۲ داشتیم که اطلاعات خوبی از این بازدیدها به دست آوردم.

هاشمی تاکید کرد: با همت جدی شهرداری و دولت با تأمین منابع نقد و غیر نقد و همچنین تأمین اعتبار از محل مجتمع ایستگاهی مترو و همچنین منابع خود مترو از محل دو درصد و ۲۰ درصدی که در حوزه ایستگاهی است، در خط ۶ و ۷، ۱۲ ایستگاه و ۱۴ ایستگاه تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: انجام این اقدام کار سختی است، زیرا پیمانکاران دو هزار میلیارد و بانک‌ها ۲۰ هزار میلیارد تومان حساب‌های ریالی دارند و برای گرفتن اوراق مشارکت‌های جدید، بانک مرکزی ما را مکلف می‌کند که با بانک‌ها به توافق برسیم این کار ساده ای نیست چون بانک‌ها با پول دادن و پیش پرداخت دادن با ما توافق می‌کنند.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران، در جلسه اخیر شهردار دستور داده هم اوراق مشارکت به جد پیگیری شود در جلسه امروز با دادستان هم این مساله پیگیری شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 429192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.