افزایش فعلی حقوق بازنشستگان، معنادار نیست

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه افزایش فعلی حقوق بازنشستگان معنادار نیست، گفت: این مقدار شاید کمتر از ۱۰ درصد تأثیر مثبت در زندگی این قشر داشته باشد.

حدیثه میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره میزان افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی اظهار کرد: این افزایش حقوق نسبت به تورم به اندازه معناداری نبود بنابراین شاید کمتر از ۱۰ درصد تأثیر مثبت در زندگی این قشر داشته باشد. در واقع افزایش حقوق و دستمزد چه برای کارمندان و چه برای بازنشستگان معنادار نیست.

وی افزود: با توجه به اینکه بازنشستگان در قسمت بالای هرم جمعیتی قرار دارند و بیماری‌ها نیز در این سن بیشتر است، بنابراین میزان هزینه‌هایی نظیر هزینه دارو و درمان، در این سن بیشتر است بنابراین میزان افزایش حقوق باید بیشتر از سایرین باشد.

این کارشناس اقتصادی در پاسخ به این سوال که به عقیده عده‌ای، افزایش حقوق باید به شیوه ارائه خدمات باشد نه به صورت وجه نقد، گفت: با توجه به علم اقتصاد این کمک‌ها باید به صورت ریالی (نقدی) باشد که فرد در نحوه هزینه کرد آن حق انتخاب داشته باشد اما اگر کمک‌هایی به شکل ارائه خدماتی نظیر دارو و درمان باشد نیز مفید است.

حداقل حقوق بازنشستگان باید ۳ میلیون تومان باشد

میرزایی درباره میزان افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی برای دریافت حداقل خدمات مورد نیاز اظهار کرد: به صورت کلی مقدار فعلی باید حداقل ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته باشد اما با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد، دولت در افزایش این مقدار با معذوریت مواجه است.

وی ادامه داد: با این حال اگر معذوریت دولت را در نظر نگیریم. میزان حقوق‌ها باید بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته باشد به گونه‌ای که حداقل حقوق ماهیانه برای یک بازنشسته با توجه به خط فقر فعلی، حدود سه میلیون باشد.

کد خبر 429148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    0 0
    چند ماه هست که این بحثها میشه با افزایش ۲۶ درصد متوجه شدم که بازنشسته ها دیگه هیچ جایی ندارند که به اونجا شکایتی کنند.