۲۵۰ هکتار از حریم و بستر زاینده رود رفع تصرف شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به آزادسازی ۲۰ هکتار از اراضی ورزنه به سمت تالاب گاوخونی، گفت: بیش از ۲۵۰ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه زاینده رود از سال ۱۳۹۳ تاکنون رفع تصرف شده است.

به‌گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مسعود میرمحمد صادقی با بیان اینکه آزادسازی رودخانه زاینده رود از آبان ماه سال گذشته تاکنون به‌رغم شیوع بیماری کرونا ادامه داشته است، اظهار کرد: در هفت ماه گذشته در چندین مرحله و بازه‌های زمانی متفاوت اراضی حریم و بستر رودخانه زاینده رود در شهرستان ورزنه و شهر اژیه آزادسازی شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به ابلاغ اخطاریه رفع تصرفات به متخلفان در پایین دست رودخانه زاینده رود تصریح کرد: با هماهنگی دادستانی بخش بن رود و کلانتری شهر ورزنه و با همکاری شهروندان، بالغ بر ۲۰ هکتار از اراضی ورزنه به تالاب گاوخونی آزادسازی شد.

میرمحمد صادقی با بیان اینکه آزادسازی در شهرستان ورزنه با احداث جاده در یک طرف رودخانه زاینده رود همراه بود، به آزادسازی در شهر اژیه هم اشاره‌ای داشت و گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با دادگاه بخش جلگه و پاسگاه شهر اژیه و جلسات متعدد با کشاورزان بالغ بر سه هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه شهر اژیه آزادسازی شد.

وی به ۵۸ آزادسازی موردی رودخانه زاینده رود در مناطق مختلف استان اصفهان اشاره کرد و افزود: بر مبنای تبصره چهار ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب و احکام قطعی به‌رغم شیوع کرونا اقدامات آزادسازی حریم و بستر رودخانه زاینده رود با قوت در حال انجام است.

کد خبر 429143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.