دستورالعمل نحوه اجرای سنجش جهش تحصیلی سال ۱۳۹۹ ابلاغ  شد

سازمان آموزش و پرورش استثنایی دستورالعمل نحوه اجرای سنجش جهش تحصیلی سال ۱۳۹۹ را به استان‌ها ابلاغ کرد.

به گزارش ایمنا، بر اساس این دستور العمل، ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی از ۳۱ خرداد ماه سال ۱۳۹۹، پس از صدور کارنامه نهایی شروع و تا بیست و دوم مرداد به اتمام خواهد رسید و تاریخ فوق غیرقابل تمدید است. دانش‌آموزان ابتدایی متقاضی جهش تحصیلی باید با مراجعه به مدیر مدرسه مراحل ثبت نام و نوبت‌گیری جهت سنجش را انجام دهند.

مدیران مدارس ابتدایی باید از طریق سامانه «سناد»، نسبت به ثبت اطلاعات فردی و خانوادگی دانش آموز متقاضی و تکمیل کاربرگ های مربوطه در سامانه سناد پیش ثبت نام کنند سپس از طریق سامانه سنجش نسبت به نوبت‌گیری و ارجاع به پایگاه تخصصی اقدام کنند.

مدارک لازم جهت ارزیابی اصل شناسنامه دانش آموز و پرینت معرفی نامه عکس دار و ممهور به مهر مدرسه است و ارزیابی هوشی متقاضیان جهش تحصیلی توسط ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان‌ها انجام خواهد شد.

بر اساس این دستورالعمل ارزیابی دانش‌آموزان متقاضی جهش از پایه اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم، چهارم به ششم و جهش برای بار دوم، در استان‌ها انجام خواهد شد با این شرط که جهش از پایه اول به سوم و جهش برای بار دوم، مشروط به اخذ رأی کمیسیون استان و ثبت شماره و تاریخ آن در سامانه سناد است.

بنا به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، در بخشی دیگر از این دستور العمل آمده است: پرونده متقاضیان جهش چند پایه و خارج از آئین نامه، می‌بایستی از طریق معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی آموزش و پرورش بررسی و اعلام نظر شود تا فرایند نوبت گیری و ارزیابی این گروه از طریق سامانه سنجش سازمان آموزش و پرورش استثنایی انجام پذیرد.

کد خبر 429142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.