امضا تفاهم‌نامه مشترک میان شهرداری اصفهان و هوانیروز

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: تیم کارشناسی شهرداری اصفهان به همراه کارشناسان هوانیروز نسبت به بررسی اراضی پایگاه چهارم رزمی هوانیروز برای مباحث مربوط به فضای سبز اقدام می‌کند و در ادامه تفاهم‌نامه مشترک میان شهرداری اصفهان و هوانیروز منعقد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین امیری در نشست مشترک با فرمانده پایگاه چهارم رزمی هوانیروز اصفهان، ضمن تقدیر از حساسیت فرماندهی هوانیروز نسبت به فضای سبز شهری اظهار کرد: حفظ، نگهداری و افزایش فضای سبز شهری از برنامه‌های اصلی مدیریت شهری است.

وی افزود: با توجه به تأثیر غیر قابل وصف فضای سبز در زندگی شهری، شهرداری اصفهان تاکنون با توجه به کم آبی‌ها متناوب و افزایش دمای هوا در سال‌های اخیر تلاش کرده به روش‌های مختلف در حفظ فضای سبز مناسب عمل کند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: تیم کارشناسی شهرداری اصفهان به همراه کارشناسان هوانیروز نسبت به بررسی اراضی پایگاه چهارم رزمی هوانیروز برای مباحث مربوط به فضای سبز اقدام می‌کند و منطقه و محدوده مورد نظر را مشخص و کار برداشت علمی آن را انجام خواهند داد.

وی افزود تهیه یک طرح مناسب با توجه به نوع خاک، نیاز پوشش گیاهی، تأمین آب و موارد دیگر از اولویت‌های اول این پروژه است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تاکید کرد: پس از بررسی‌های دقیق و علمی تفاهم‌نامه مشترک میان شهرداری اصفهان و هوانیروز منعقد خواهد شد.

استفاده از تخصص شهرداری برای توسعه علمی فضای سبز

«امیر سرتیپ دوم سید قاسم خاموشی» فرمانده پایگاه چهارم رزمی هوانیروز اصفهان نیز در این نشست با اشاره به زیبایی شهر اصفهان، گفت: زحمات بسیاری برای نگهداری شهر اصفهان صورت گرفته و برتری شهر اصفهان از لحاظ زیبایی، نظافت، فضای سبز و … کاملاً مشهود است.

وی ضمن تقدیر از زحمات مدیریت شهری، افزود: مجموعه هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اصفهان از زحمات تمام تلاشگران و خادمان شهرداری اصفهان تقدیر و تجلیل می‌کند.

امیر سرتیپ دوم خاموشی با اشاره به وضعیت پایگاه چهارم رزمی هوانیروز اصفهان، تصریح کرد: مجموعه هوانیروز اصفهان در زمان احداث در حاشیه شهر واقع شده بود، اما با توجه به توسعه شهر تقریباً در هسته اصلی شهر قرار گرفته و با توجه به موقعیت آن متأسفانه از نظر فضای سبز از موقعیت مناسبی برخوردار نیست و هنگامی که از آسمان به آن نگاه کنیم همچون کویری در دل دشتی زیبا قرار دارد.

فرمانده پایگاه چهارم رزمی هوانیروز اصفهان ادامه داد: از سال‌های گذشته تلاش فرماندهی هوانیروز بر این بود که اقدامی مناسب در جهت فضای سبز پایگاه چهارم انجام داده شود که البته با توجه به تخصصی بودن و نیاز به بررسی علمی و اصولی اتفاق مناسبی صورت نپذیرفته است.

وی گفت: ایجاد فضای سبز شاداب و مقاوم به شرایط آب و هوایی اصفهان باید به صورت کارشناسی و علمی صورت پذیرد و در همین راستا باید از تخصص شهرداری اصفهان در این خصوص بهره ببریم.

امیر خاموشی با اشاره به جایگاه فضای سبز و درخت در دین اسلام، گفت: تمامی بزرگان دین و همچنین رهبر انقلاب بارها در زمینه درخت و درخت کاری و فضای سبز تاکید و توصیه‌های بسیاری داشته‌اند و ما نیز باید به تبعیت از آنها هم از لحاظ دینی و هم از لحاظ اجتماعی قدمی برداریم.

وی ضمن دعوت از مدیریت شهری جهت بازدید از مجموعه هوانیروز، اظهار کرد: پایگاه چهارم رزمی هوانیروز اصفهان آمادگی دارد در چهارچوب قوانین و مقررات امنیتی و حقوقی نسبت به همکاری دوجانبه با شهرداری اصفهان اقدام کند.

کد خبر 429138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.