بازآفرینی سراهای تاریخی بازار وکیل شیراز سهم مناسبی در بودجه دارد

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در سال جاری بودجه مناسبی به بافت تاریخی و فرهنگی اختصاص یافته و علاوه بر سرای روغنی‌ها، دو سرای گمرک و احمدی نیز احیا می‌شود و امیدواریم که شاهد رونق این بخش از شهر باشیم.

سولماز دهقانی در گفتگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آغاز عملیات عمرانی طرح بازآفرینی فضای شهری سرای روغنی بازار وکیل شیراز، این اقدام را در راستای باززنده‌سازی بافت تاریخی دانست و اظهار کرد: اقدام شهرداری شیراز برای اجرای پروژه‌هایی در حوزه باز آفرینی و ایجاد فضاهای شهری با حفظ اصالت تاریخی آنها قابل تقدیر است.

وی افزود: در سال جاری بودجه مناسبی به بافت تاریخی و فرهنگی اختصاص یافته و علاوه بر سرای روغنی‌ها، دو سرای گمرک و احمدی نیز احیا می‌شود و امیدواریم که شاهد رونق این بخش از شهر باشیم.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود، تصریح کرد: در این شرایط اقتصادی کار کردن، اجرای پروژه‌ها و مدیریت منابع، کار دشواری است اما شهرداری توانسته با قوت پروژه‌های مختلفی در شهر از جمله تعدادی پروژه در حوزه باز آفرینی شهری را اجرا کند.

وی در این رابطه از اجرای محور گردشگری حافظ و احداث تراموا به عنوان دو پروژه اثرگذار حوزه گردشگری در بافت تاریخی فرهنگی شیراز یاد کرد.

کد خبر 429119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.