۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳

طباطبایی:

۲۰۰ پروژه نیمه تمام در حوزه ورزش و جوانان وجود دارد

در بسیاری از پروژه‌ها هیچ صلاح و منفعتی نیست
 ۲۰۰ پروژه نیمه تمام در حوزه ورزش و جوانان وجود دارد

سرپرست اداره کل ورزش جوانان استان اصفهان گفت:نباید سهم ورزش را به سمت امور دیگری مانند بهداشت و درمان یا آموزش برد، چرا که ورزش و اهمیت به این حوزه می‌تواند به نحو چشمگیری در کاهش هزینه‌های آینده در بهداشت و درمان، ساخت زندان و کمپ اعتیاد داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمد طباطبایی، ظهر امروز _ سه شنبه ۲۷ خرداد ماه _ در اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان در جمع نمایندگان این شورا، اظهار کرد: بی عدالتی و ناملایمات در همه حوزه‌ها وجود دارد که حوزه ورزش هم یکی از آنها است، مگر اینکه یک جمعیت هم سو و هماهنگ داشته باشیم تا بتوانیم بر مشکل بی عدالتی فائق آییم.

وی با اشاره به اینکه حل مشکلات امروز یک دستگاه از توان تنها یک مدیر خارج است، افزود: در رسیدگی به مشکلات موجود بدون مشارکت نمی‌توان به ادامه راه پرداخت، همچنین در تعیین بودجه‌های استانی و شهرستانی باید نگاه آمایش سرزمین و عدالت محور وجود داشته باشد.

سرپرست اداره کل ورزش جوانان استان اصفهان با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع این دستگاه تکمیل پروژه‌های ناتمام است، تصریح کرد: تکمیل این پروژه‌ها نه تنها در اولویت کاری ورزش جوانان بلکه در اولویت کار دولت است، خصوصاً در توجه به پروژه‌ها تأکید خاصی به پروژه‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد شده که به این موضوع در شوراهای استانی و شوراهای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها باید رسیدگی شود.

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان ۲۰۰ پروژه ناتمام در حوزه اداره ورزش و جوانان وجود دارد، اظهار کرد: در اکثر این پروژه‌ها متأسفانه مطالعه طرح و آمایش سرزمین در نظر گرفته نشده است و پروژه‌هایی در سطح استان وجود دارد که مربوط به ۱۵ تا ۲۶ سال گذشته است، پروژه‌ای مانند استخر نجف آباد که ۲۷ سال از زمان کلنگ زنی آن می‌گذشت که در چنین پروژه‌هایی ساختمان احداث شده به دلیل عدم تکمیل مستهلک شده است.

طباطبایی با بیان اینکه در بسیاری از پروژه‌ها هیچ صلاح و منفعتی وجود ندارد، گفت: اعتبارات این دستگاه محدود است و نحوه توزیع منابع مالی شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها هم در دفاتر فرمانداران مشخص می‌شود و اگر فرمانداری مایل به اتمام پروژه‌های ورزشی شهرستان خود باشد، سهم ورزش در بودجه را خوب می بیند.

وی ادامه داد: نباید سهم ورزش را به سمت امور دیگری مانند بهداشت و درمان یا آموزش برد، چرا که تقویت حوزه ورزش و اهمیت دادن به این حوزه می‌تواند به نحو چشمگیری در کاهش هزینه‌های آینده در بهداشت و درمان، ساخت زندان و کمپ اعتیاد داشته باشد و اگر به حوزه ورزش نگاه بهتری داشته باشند بسیاری از هزینه‌های دستگاه‌های دیگر کاهش می‌یابد.

سرپرست اداره کل ورزش جوانان استان اصفهان با تأکید بر اینکه استان اصفهان سرآمدان ورزشی بسیاری دارد، افزود: ورزش روستایی در این استان جای کار بسیاری دارد، محرومیت در روستاهای استان اصفهان موج می‌زند و ما دو اعتبار ملی و شهرستانی داریم که سهم اعتبار شهرستان‌ها در اختیار فرمانداران است و از فرمانداران انتظار داریم سهم ورزش و بودجه آن را به سمت مسائل دیگری همچون موضوعات درمانی، آموزشی، مخابراتی و ارتباطاتی نبرند، اگرچه انتظار نداریم سهم دستگاه‌های دیگر را به حوزه ما بدهند، اما توقع داریم اعتبارات حوزه ورزش و جوانان حفظ شود تا بتوانیم پروژه‌های ناتمام استان را به سرانجام برسانیم.

وی با تأکید بر لزوم همکاری بخش خصوصی و خیران در حوزه ورزش و جوانان، تصریح کرد: مجمع خیران ورزشی در شهرستان نجف آباد در سال ۸۸ تشکیل شد و تاکنون ۱۵ میلیارد سرمایه گذاری خیران در این شهرستان صورت گرفته است که ایجاد مجمع خیران ورزشی را در همه شهرستان‌ها ضروری می‌بینیم و تاکنون شهرستان‌های نجف آباد و آران و بیدگل در این حوزه تلاش خوبی داشته‌اند و توانسته‌اند از کمک خیران استفاده‌های خوبی داشته باشند.

طباطبایی با اشاره به اینکه پنج پروژه تا پایان سال ۹۹ اولویت اتمام دارند، اظهار کرد: استخر شهرستان چادگان اولین پروژه اولویت دار ما است چرا که این استخر حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و باید به سرعت به چرخه خدمات دهی در این شهرستان وارد شود.

وی با تأکید بر اینکه بازدیدهای میدانی از شهرستان‌ها انجام خواهد شد، گفت: به همه شهرستان‌ها سفر خواهیم کرد و از امکانات ورزشی آنها بازدید می‌کنیم و دستورات لازم پس از بازدیدهای میدانی صادر می‌شود که اولویت اداره ورزش و جوانان استان توجه به موضوع ورزش و جوانان به خصوص در مناطق روستایی است که امیدواریم در راستای بحث کمی و کیفی ورزش استان و ارتقا سطح خدمات رسانی به جوانان را در پیش بگیریم.

کد خبر 429093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.