احداث المان شهدای غواص در اصفهان/ پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان از ساخت المان شهدای غواص خبر داد و گفت: ساخت المان شهدای غواص واقع در بوستان کوثر منطقه ۱۵ اجرایی شده و تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غواص و شهادت مظلومانه آنها با دستان بسته و به صورت دسته جمعی شهرداری اصفهان اقدام به ساخت نماد و یادبودی با این موضوع کرده است.

وی افزود: به منظور تکریم و پاسداشت یاد و خاطره ۱۷۵ شهید غواص عملیات کربلای چهار در سال ۱۳۶۵ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پاسداشت و زنده نگهداشتن یاد و نام آن شهدا والا مقام، شهرداری اقدام به ساخت المان شهدای غواص بر مزار شهدای گمنام واقع در بوستان کوثر کرده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تاکید کرد: ادای احترام به مقام شامخ شهدا و خانواده‌های آنها موضوعی است که باید تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود.

وی ادامه داد: شهرداری اصفهان در طول سال همواره اقدامات مختلفی را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام می‌دهد و در همین راستا ساخت المان برای شهدای غواص که یکی از نیازهای مهم در معرفی فرهنگ ایثار و شهادت شهر محسوب می‌شود را در دستور کار خود قرار داده است.

امیری خاطرنشان کرد: طرح المان شهدای غواص در سال گذشته در دستور کار قرار گرفت که پس از بررسی طرح موردنظر برای ساخت انتخاب شده است و محل نصب المان با توجه به پیشنهادهای مختلف جهت جای‌گذاری، در نهایت در بوستان کوثر منطقه ۱۵ و بر مزار شریف سه شهید بزرگوار و گمنام دفاع مقدس انتخاب شده است.

وی با اشاره به مفهوم المان ساخته شده، گفت: المان «شهدای غواص» در قالب نمادی برگرفته از معماری اصفهان و تمثیلی اقتباس شده از بال کبوتر و عروج اجرایی می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: عملیات عمرانی المان شهدای گمنام بوستان کوثر از اواخر سال گذشته در این بوستان آغاز شده و تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: اعتبار لازم جهت اجرای پروژه ساخت المان شهدای غواص تأمین شد و با اعتباری افزون بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در حال اجرا است.

کد خبر 429090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.