مرکز پایش تصویری و کنترل ترافیک شهرداری سمنان افتتاح شد

سرپرست سازمان مدیریت و مهندسی حمل و نقل شهرداری سمنان از افتتاح مرکز پایش تصویری و کنترل ترافیک شهرداری سمنان با حضور استاندار سمنان و جمعی از مسئولان شهری خبر داد.

مسعود میرشریفی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از موضوعات با اهمیت در حوزه مدیریت شهری، حرکت به سمت هوشمندسازی است و راه اندازی مرکز کنترل ترافیک شهری در راستای دستیابی به شهر هوشمند از جمله این اقدامات است.

سرپرست سازمان مدیریت و مهندسی حمل و نقل شهرداری سمنان گفت: استفاده از سامانه‌های حمل و نقل هوشمند در دیگر شهرها راهکاری مناسب برای کنترل ترافیک شهری بوده که این مهم نقش به سزایی در رفع مسائل ترافیکی شهرها داشته است.

وی از تخصیص اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال برای تهیه دوربین‌های کنترل، نظارت و پلاک‌خوان برای نصب در معابر شهری خبر داد و عنوان کرد: پایش تصویری شهر در افزایش امنیت، کاهش ترافیک و همچنین کاهش تخلفات رانندگی تأثیر به سزایی دارد.

میر شریفی با اشاره به نصب دوربین‌های پایش تصویری در هفت نقطه و دوربین‌های ثبت تخلف در شش نقطه از شهر اظهار کرد: هدف از این اقدام شهرداری سمنان، کاهش هزینه‌ها در خدمات شهری، رصد و مدیریت ترافیک، هدایت ناوگان حمل و نقل عمومی، کنترل هوشمند چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، قابلیت اتصال به شهر هوشمند و رسانه عمومی، ارتقای سطح امنیت شهری، کاهش تخلفات و جرایم، مدیریت بحران، امداد رسانی و خدمت رسانی به موقع است.

کد خبر 429089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.