بهره‌برداری از لاگن‌های تبخیری ویژه مدیریت شیرابه تا ۲ ماه آینده

معاون فنی و پردازش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از بهره برداری از لاگن‌های تبخیری شیرابه در کارخانه تولید کود آلی شهرداری حداکثر تا دو ماه آینده خبر داد.

مجید قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت مدیریت شیرابه به عنوان یک مایع بسیار آلوده و خطرناک، اظهار کرد: از هر تن پسماند تر بین ۲۰ تا ۴۰ لیتر شیرابه نشت می‌کند که این شیرابه بسیار آلوده و حاوی سموم و مواد خطرناک بوده و می‌تواند آلودگی را به خاک، آب و غذای موجودات زنده وارد کند و بهداشت و سلامت جامعه را به مخاطره بیندازد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور مدیریت این شیرابه‌ها افزود: استفاده از لاگن های تبخیری یکی از روش‌های مؤثر در مدیریت شیرابه است و سازمان مدیریت پسماند نسبت به طراحی و ساخت این تجهیزات برای اقدام کرده است.

معاون فنی و پردازش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان درباره جزئیات این پروژه تصریح کرد: سازمان پسماند با انجام فاز نخست احداث لاگن های تبخیری و اتصال این آن‌ها به سالن دریافت، خطوط پردازش و سایت‌های توده ریزی با استفاده از کانال‌های بتنی و حوضچه‌های لجن گیر گام بزرگی را در مدیریت شیرابه برداشته است.

وی با اشاره به مشخصات فنی این لاگن ها، گفت: در این فاز از پروژه از مجموع شش لاگن طراحی شده، تعداد سه لاگن احداث شده و در حال حاضر دو لاگن آن به طور کامل مجهز به پوشش ژئو تکستایل و ژئو ممبران شده است.

قاسمی در خصوص پیشرفت فیزیکی کانال انتقال شیرابه، گفت: عملیات بتن ریزی احداث کانال انتقال شیرابه و حوضچه‌های لجن گیر هم تا کنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه ظرفیت هر لاگن شیرابه حدود چهار هزار متر مکعب است، افزود: اجرای این پروژه از بهمن ماه سال ۹۸ آغاز شده و پیش بینی می‌شود فاز نخست آن تا دو ماه آینده به بهره برداری برسد.

معاون فنی و پردازش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اظهار کرد: بودجه پیش بینی شده برای این فاز از پروژه احداث لاگن های تبخیری مدیریت شیرابه، مبلغی بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال است.

کد خبر 429067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.