اضطراب خود را با قرص زعفران کاهش دهید

یک شرکت دانش بنیان، دارویی حاوی ماده موثره کروسین (crocin)، مهمترین جزء فعال در زعفران، تولید کرده که تاثیرات درمانی بر بیماری افسردگی و اضطراب دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این شرکت دانش‌بنیان با انجام مطالعات بالینی مختلف بر روی زعفران و کروسین، خواص درمانی متعددی را برای داروی جدید به اثبات رسانده است. کروسین به عنوان یک مکمل دارویی، دارای خاصیت ضد افسردگی و شادی آوری بوده و در مطالعات بالینی، اثرات بارز درمانی کروسین برافسردگی، اضطراب و سلامت روانی بیماران در مقایسه با دارونما اثبات شده است.

احمد مهاجری، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: کروسین از زعفران به دست می‌آید؛ این ماده اصلی‌ترین آنتی اکسیدانت زعفران به شمار می‌رود و بسیاری از خواص درمانی زعفران به این ماده نسبت داده می‌شود. از جمله این خواص می‌توان به اثر درمانی آن در آلزایمر و بهبود حافظه، افزایش قوای بینایی در سالمندان، پیشگیری و درمان اختلالات شبکیه چشم در بیماران دیابتی، پیشگیری و کنترل سرطان، درمان اختلالات جنسی، کنترل و تنظیم قند خون اشاره کرد.

بر اساس تحقیقات، زعفران در درمان افسردگی، کنترل آلزایمر و اختلالات روانی به اندازه داروهای رایج شیمیایی مؤثر بوده و یکی از اثرات برجسته این دارو، کاهش التهاب و ضخامت شبکیه چشم در بیماران مبتلا به رتینوپاتی دیابتی است.

مهاجری اظهار کرد: قرص جدید به دلیل خواص آنتی اکسیدانتی قوی، می‌تواند در اختلالات و عوارض قلبی عروقی و مغزی اثرات پیشگیرانه و درمانی داشته باشد؛ مطالعات اولیه نشان دهنده اثربخشی کروسین در درمان بیماری‌های التهابی نظیر استئوآرتریت است. همچنین زعفران می‌تواند در درمان چاقی و در رژیم‌های کاهش وزن مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 429058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.