اصناف پروتکل‌های بهداشتی را حذف کردند/ افزایش آمار مراجعات سرپایی کرونا در اصفهان

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: شهروندان اصفهانی نسبت به حفظ سلامت خود و خانواده‌هایشان بی تفاوت هستند و اصناف رعایت پروتکل‌های بهداشتی را حذف کرده‌اند.

کمال حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت استان اصفهان در روند شیوع کرونا اظهار کرد: وضعیت شیوع این بیماری در استان اصفهان همچون سایر استان‌های کشور صعودی است و این در حالی است که میزان توجه شهروندان به حفظ سلامت خود و خانواده‌شان به حداقل میزان رسیده است.

وی با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی مقابله با شیوع کرونا در اصفهان کمرنگ شده است، ادامه داد: در آغاز بحران شیوع کرونا در اصفهان ۷۶ درصد از مردم به این مهم توجه داشتند و این در حالی است که امروز رعایت این امر به ۹ درصد رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی نیز نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی توجه هستند، افزود: آن نظارتی که باید روی اصناف، حمل و نقل عمومی و ادارات در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد، نیست.

وی تاکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصفهان حذف شده است، اصناف حائل‌ها، مواد ضد عفونی کننده و دیگر پروتکل‌های بهداشتی را برداشته‌اند.

حیدری با اشاره به افزایش رو به رشد مراجعات به مراکز درمان سرپایی ۱۶ ساعته در استان اصفهان تصریح کرد: بستری‌ها نیز شیب صعودی دارد و باید این شرایط ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه مسئولان بهداشتی دچار دوگانگی عجیبی شده‌اند، ادامه داد: نگران هستیم بحرانی را که با کمترین آسیب و مرگ و میر مدیریت کردیم مجدداً آزار دهنده شود.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه همکاران مراکز درمانی ۱۶ ساعته و بیمارستان‌های اصفهان فرسوده شده‌اند، گفت: ساعت کاری این مراکز را کاهش داده‌ایم چرا که بیشتر مراجعات در زمان صبح انجام شده است.

وی در خصوص اجرای طرح تشخیص کرونای عمومی در دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: این موضوع صحت ندارد و موافق این طرح نیستیم، کیت تشخیص کرونا کم نداریم اما فقط برای افراد دارای علامت و مشکوک استفاده می‌شود.

کد خبر 429048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.