مسی و رکوردشکنی‌هایی که انگار تمامی ندارد!

لیونل مسی در بازی بعدی تیمش فرصت دارد تا رکورد بزرگ و خارق العاده جدیدی را بشکند که در صورت تحقق این مهم، نام او یک بار دیگر در تاریخ فوتبال به ثبت می‌رسد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از موندو دپورتیوو، برای بسیاری از هواداران فوتبال شمارش گل‌های به ثمر رسیده توسط مسی از دستشان در رفته است. تقریباً مسابقه‌ای نیست که مسی در آن گلزنی نکند و یا حداقل روی یکی از گل‌ها تأثیر نگذارد.

فوق ستاره آرژانتینی بارسا که در سال ۲۰۰۵ برای اولین بار دروازه آلباسته را در نیوکمپ باز کرد، حالا به آمار باورنکردنی ۳۶۹ گل در این ورزشگاه رسیده است. نکته جالب توجه این است که مهاجم آرژانتینی آبی اناری‌ها موفق به ثبت ۱۲۹ پاس گل نیز شده است. با این تفاسیر، مسی تنها دو تأثیر مستقیم روی گل تا رکورد ۵۰۰ اثرگذاری مستقیم بر گل در نیوکمپ فاصله دارد.

با تک گلی که لئو مسی در بازی برابر مایورکا به ثمر رساند، آمار گل‌هایش در لیگ به عدد ۲۰ رسید. این بازیکن آرژانتینی تنها بازیکنی است که موفق شده در ۱۲ فصل متوالی به آمار بیش از ۲۰ گل در هر فصل برسد. پشت سر او کریستیانو رونالدو، لواندوفسکی و آگوئرو حضور دارند که البته بعید است با توجه به آمادگی فعلی مسی به او برسند.

لیونل تنها در ۲۲۳ بازی موفق به زدن ۳۶۹ گل شده است. براساس آمار به ثبت رسیده، ۴۸ گل وی از روی نقطه پنالتی و ۲۸ گل نیز از روی ضربات شروع مجدد بوده است. با توجه به این آمار و ارقام، از لحاظ آماری میانگین گل‌های ثبت شده توسط مسی در نیوکمپ ۱.۶ به ازای هر بازی است؛ آماری باورنکردنی که تنها بازیکنی مثل مسی می‌تواند آن را به ثبت برساند.

هرچند این اعداد و ارقام پایان کار مسی نیستند و اغراق نیست اگر بگوییم که در هر دیدار باید انتظار رکوردشکنی از مسی داشته باشیم. فوتبالیست بی نظیری که قطعاً تا سال‌های سال بازیکنی در سطح و اندازه‌های او ظهور نمی‌کند.

کد خبر 429041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.