همه‌گیری کووید -۱۹ عامل تشدید سرعت شیوع دیگر بیماری‌ها

با همه‌گیری بیماری کووید -۱۹ بسیاری از اقدامات و تلاش‌های انجام گرفته برای مصون‌سازی گسترده در برابر دیگر بیماری‌ها متوقف شده که این وضعیت با پیامدهای هشداردهنده‌ای همراه خواهد بود.

به گزارش ایمنا، در کشورهای فقیر تمام تلاش‌ها و ظرفیت‌ها در راستای مقابله و مهار بیماری کووید -۱۹ به کار گرفته شده که در نتیجه به افزایش موارد جدید ابتلاء و مرگ ناشی از بیماری‌های دیگر منجر شده است؛ بیماری‌هایی که زمانی خطر ابتلاء به آن‌ها از طریق واکسیناسیون پیشگیری شده است.

در بهار امسال و پس از آنکه سازمان جهانی بهداشت و صندوق کودکان ملل متحد هشدار دادند که تجمع کودکان به منظور انجام واکسیناسیون ممکن است خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ را تشدید کند در بسیاری از کشورها برنامه واکسیناسیون به تأخیر افتاد.

اکنون مواردی از ابتلاء به دیفتری در پاکستان، بنگلادش و نپال مشاهده شده است. همچنین در سودان جنوبی، کامرون، موزامبیک، یمن و بنگلادش مواردی از ابتلاء به وبا گزارش شده است. علاوه بر این مواردی از ابتلاء به سرخک در سراسر جهان از جمله بنگلادش، برزیل، کامبوج، جمهوری آفریقای مرکزی، عراق، قزاقستان، نپال و ازبکستان در حال گسترش است.

بنا به گزارش ایسنا، با تداوم همه‌گیری بیماری کووید -۱۹ سازمان جهانی بهداشت و دیگر گروه‌های بین‌المللی سلامت عمومی از کشورها درخواست کردند تا برنامه واکسیناسیون را در کنار تلاش برای مقابله با کروناویروس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز کنند.

کد خبر 429037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.