تجدیدنظر شورای شهر اصفهان در تخفیف آرای کمیسیون ماده ۱۰۰

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بخشی از بسته تشویقی ساخت‌وساز مربوط به آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ می‌شد که به این نتیجه رسیدیم برای کمک بیشتر به مردم، بار دیگر در رابطه با تخفیف‌های آن تجدیدنظر شود.

علیرضا نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به افزایش نرخ ارائه خدمات در سال ۹۹ و رکود ناشی از شیوع کرونا، اظهار کرد: برای جبران این چالش‌های مالی شورای شهر اصفهان تصمیم به تصویب بسته تشویقی ساخت‌وساز کرد تا منافع آن به شهر و شهروندان رسیده و رغبت بیشتری برای ساختمان سازان و انبوه سازان ایجاد کند تا سرمایه‌هایشان را در چرخه اقتصادی شهر به جریان اندازند.

وی با بیان اینکه این بسته‌ تشویقی تاکنون نتایج مطلوبی برای شهر داشته، افزود: بخشی از این بسته تشویقی مربوط به آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ می‌شد و با وجود آنکه در لایحه ابتدایی بسته تشویقی درصد تخفیف این بخش نیز به تصویب رسیده بود اما به این نتیجه رسیدیم که برای کمک بیشتر به مردم بار دیگر در رابطه با میزان تخفیف‌ها تجدیدنظر شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه این امر در قالب یک لایحه دو فوریتی شهرداری اصفهان به تصویب اعضای شورای شهر رسیده، تصریح کرد: بر مبنای این مصوبه مدت زمان تخفیف‌ها تا پایان سال تمدید شده و میزان تخفیف نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه شهروندان هرچه زودتر برای اخذ این تخفیف‌ها درخواست دهند، از تخفیف بیشتری برخوردار می‌شوند، ادامه داد: تخفیف‌های تا ۱۵ مهرماه، از ۵۰ درصد به ۷۰ درصد تغییر کرد و بعد از آن نیز تخفیف‌ها به صورت پلکانی بوده و هر دو ماه یک مرتبه میزان آن‌ها کاهش پیدا می‌کند تا در پایان اسفندماه به ۲۵ درصد برسد.

درصدد برگزاری جلسه با نمایندگان اصفهان در مجلس هستیم

نصراصفهانی با بیان اینکه یکی از شعارهای شورای پنجم تعامل با مسئولان، نهادها و سازمان‌ها بوده و در این راستا جلسات مستمری نیز تشکیل شده، خاطرنشان کرد: در صدد برگزاری جلسه‌ای با نمایندگان اصفهان در مجلس یازدهم هستیم تا در جریان اقدامات شهری قرار گرفته و برای اخذ امکانات و اعتباراتی که باید از پایتخت دنبال شود، مدیریت شهری را همراهی کنند.

وی اضافه کرد: بخشی از پروژه رینگ چهارم حفاظتی در شهرهایی است که تمکن مالی ندارند و باید برای تکمیل آن اعتبارات موردنیاز جذب شود؛ مقابله با آلاینده‌های زیست محیطی، تکمیل مرکز همایش‌های بین‌المللی و توسعه حمل‌ونقل عمومی به ویژه احداث تراموا که در آینده نزدیک کلنگ این پروژه زده می‌شود نیز نیاز به تامین اعتبارات ملی دارند که می‌تواند توسط نمایندگان مجلس از طریق جذب اوراق مشارکت و تسهیلات دولتی دنبال شود.

اصفهان و حیدرآباد سنخیت فرهنگی دارند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انعقاد قرارداد خواهرخواندگی میان اصفهان و حیدرآباد، تصریح کرد: قراردادهای خواهرخواندگی ظرفیتی برای تبادلات فرهنگی میان شهرهایی است که با یکدیگر سنخیت دارند و حیدرآباد به لحاظ دارا بودن جمعیت زیادی از مسلمانان شیعه، سنخیت فرهنگی بالایی با اصفهان دارد.

وی اظهار کرد: حیدرآباد متقاضی این خواهرخواندگی بود و با نزدیک به هفت میلیون جمعیت، ظرفیت بالای تعاملی برای اصفهان که شهری فرهنگی و تاریخی است، ایجاد خواهد کرد.

نصراصفهانی گفت: خواهرخواندگی میان شهرها اقدامی نمادین در تمام دنیاست و حتی اگر خروجی واقعی نداشته باشد، این تعامل باعث جذب بیشتر گردشگر شده و به تبع آن رونق اقتصادی و گسترش انتقال فرهنگی را درپی دارد.

حاشیه خیابان‌ها باید از انحصار خارج شود

وی با اشاره به اجرای طرح "پارک حاشیه‌ای" در اصفهان برای کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی، ادامه داد: حاشیه خیابان‌ها باید از انحصار فروشگاه‌ها، ادارات و بانک‌ها خارج شود زیرا هیچ دلیلی نیست ظرفیتی که می‌تواند در اختیار همه مردم قرار گیرد، در انحصار برخی افراد باشد و اجرای این طرح از این امر جلوگیری می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: قرار نیست کرونا برای همیشه به این شدت ماندگار باشد و نیاز است همچنان به فکر کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و گسترش حمل‌ونقل عمومی باشیم؛ بدین سبب احداث تراموا و خرید اتوبوس با هدف ترویج فرهنگ استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی است.

کد خبر 429029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.