۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
ظهور فرعون مصری لیورپول

روز گذشته ۱۵ ژوئن و به عبارت دیگر ۲۵ خرداد ماه، محمد صلاح فوق ستاره مصری لیورپول که به فرعون مصر معروف است ۲۹ ساله شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته ۱۵ ژوئن و به عبارت دیگر ۲۶ خرداد ماه، محمد صلاح فوق ستاره مصری لیورپول که به فرعون مصر معروف است، ۲۹ ساله شد.

مصری‌ها معتقدند؛ "کسی که یک بار از آب نیل نوشیده باشد آرزو می‌کند که باز هم در کنار آن رود باشد و عطشش هرگز با نوشیدن آب دیگری رفع نمی‌شود."

برای محمد صلاح هم انگار بازی کردن در لیگ انگلیس شباهت زیادی به نوشیدن آب از رود نیل داشته است. ستاره‌  این روزهای قرمزها، در اولین تجربه حضورش در لیگ برتر روزهای درخشانی را با آبی‌های لندن نگذراند.

اما مزه‌ بازی کردن در جزیره مثل شیرینی آب نیل آنچنان زیر زبانش مانده بود که وقتی پیشنهاد لیورپول به دستش رسید بار سفر را بست و ایتالیا را به مقصد انگلیس ترک کرد.

صلاح در سال‌های اخیر یکباره به یک فوق ستاره تبدیل شد. از آن بازیکنی که مورینیو اعتقاد خاصی به او نداشت، حالا به ستاره‌ای تبدیل شده که می‌شود او را بین برترین‌های تاریخ آفریقا به حساب آورد.

درخشش در رم اسمش را بیشتر سر زبان‌ها انداخت و عملکرد خیره کننده‌اش با لیورپول ثابت کرد او واقعاً به یک فوق ستاره تبدیل شده است.

ستاره‌ای که در اتفاقات این سال‌های لیورپول اسمش بیشتر از همه شنیده می‌شود. بردن جایزه‌ پوشکاش و همینطور بهترین بازیکن سال ۲۰۱۸ لیگ برتر نشان از درخشش صلاح در آن سال داشت و هنوز خیلی‌ها معتقدند اگر در فینال اروپا او به وسیله‌ راموس مصدوم نمی‌شد، سرنوشت قهرمانی به شکل دیگری رقم می‌خورد.

محبوبیت صلاح در این سال‌ها بیشتر از حد تصور بوده است. در کشوری که در قصه‌هایش شوالیه‌ها با موهای صاف و بلوندشان دلبری می‌کردند، محبوب شدن یک آفریقاییِ موفرفری چیز قابل پیش‌بینی نبود. اما معجزه‌ فوتبال باعث شده که فرعون، این بار در انگلیس عزیز شود.

کد خبر 429017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.