دفاتر تسهیلگری بستری برای پیشرفت مناطق کمتر توسعه یافته است

شهردار منطقه سه بندرعباس دفاتر تسهیلگری را بازوی توانمند شهرداری و پل ارتباطی بین مسئولان دانست و گفت: مشکلات در همه مناطق شهری وجود دارد، اما مناطق کمتر توسعه یافته نیاز بیشتری به اقدامات فرهنگی و آموزشی دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی رنجبری در جلسه بررسی مشکلات محلات حاشیه‌ای با اشاره به همکاری دفاتر تسهیلگری اظهار کرد: دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی به منظور ارتقای کمی و کیفی سطح زندگی مردم و تغییر چهره فرهنگی و اجتماعی مناطق حاشیه‌ای، سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و بافت تاریخی مراکز استان‌ها ایجاد می‌شود.

وی گفت: وجود این دفاتر در محلات اهمیت دارد زیرا ظرفیت‌های محله و توانمندی‌های ساکنان آن، همچنین نقاط ضعف و معضلات موجود در محله‌ها را شناسایی و با کمک نهادهای مردمی تشکیل شده در محلات به جهت حمایت از ساکنان آنجا گام برمی‌دارد.

شهردار منطقه سه بندرعباس دفاتر تسهیلگری را بازوی توانمند شهرداری و پل ارتباطی بین مسئولان دانست و گفت: مشکلات در همه مناطق شهری وجود دارد، اما مناطق کمتر توسعه یافته نیاز بیشتری به اقدامات فرهنگی و آموزشی دارند و البته این مسائل را باید با تدوین پیوست فرهنگی برطرف کرد.

وی تصریح کرد: ایجاد دفاتر تسهیلگری بستر را برای رونق و پیشرفت مناطق کمتر توسعه یافته فراهم می‌کند و با وجود نیروهای محلی در این دفاتر با هم فکری و اولویت بندی موضوعات در کنار شهرداری برای رفع مشکلات اقدام‌های مؤثری می‌شود.

رنجبری با بیان اینکه نماینده مردمی محله تپه نصر مواردی همچون بتن ریزی کانکس پلیس، تامین روشنایی و نرده کشی زمین ورزشی تپه نصر، جمع آوری نخاله و زباله‌های زمین‌های بایر، جانمایی مکان جهت احداث مدرسه را مطرح کرده است، اظهار کرد: شهرداری با برنامه ریزی و با توجه به اولویت بندی به درخواست‌ها رسیدگی و برای رفع مشکلات اقدام خواهد کرد.

کد خبر 429013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.