جایزه ملی تعالی سازمانی به شهرداری اصفهان تعلق گرفت

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان گفت: هدف شهرداری اصفهان دریافت تندیس، جایزه و تقدیرنامه نیست بلکه هدف تعالی و بهبود سازمان‌های شهری است.

علیرضا صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اصفهان به عنوان تنها کلانشهر کشور در سال ۹۸ در جایزه ملی تعالی سازمانی شرکت کرد البته برخی از سازمان‌های کلانشهرهای دیگر نیز حضور داشتند اما ما به عنوان شهرداری کلانشهر اصفهان در جایزه تعالی سازمانی شرکت کردیم و در سطح تقدیر نامه بالاترین امتیاز یعنی چهار ستاره را کسب کردیم.

وی افزود: شهرداری اصفهان ابار سال ۹۷، توانستیم جایزه سه ستاره را کسب کند و سال ۹۸ نیز با ارتقا موفق به کسب جایزه چهار ستاره شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: فرآیند دریافت جایزه تعالی سازمانی به این شکل است که ما باید چند سال پی در پی در یک سطح شرکت کنیم و در صورت کسب امتیاز بالا وارد سطح دیگر جایزه تعالی سازمانی شویم.

صادقیان عنوان کرد: قرار بر این بود که سال گذشته ماه اسفند یا بهمن نشستی با حضور مسئولان کشور برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا این نشست با تأخیر مواجه شد و امروز ۲۶ خردادماه به صورت محدود و با رعایت فاصله گذاری نشست برگزار شد و ما با حضور در این نشست جایزه تعالی سازمانی شهرداری اصفهان را دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان اولین شهرداری بود که با شجاعت و جسارت در این فرآیند شرکت کرد، ادامه داد: جایزه تعالی سازمانی در ایران توسط مدیریت صنعتی وابسته به وزارت صنعت معدن و تجارت، هر ساله برگزار می‌شود که بیشتر در حوزه صنعت و سازمان‌های تولیدی اقدام ارزیابی می‌کرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان گفت: سازمان‌های خدماتی به صورت محدود در این حوزه حضور داشتند اما چند سالی است که سازمان‌های خدماتی و عمومی نیز شرکت می‌کنند و شهرداری اصفهان اولین شهرداری بود که سال گذشته خود را در معرض ارزیابی قرار داد و توانست بهتر از سال ۹۷ خود را نشان دهد.

صادقیان اظهار کرد: شهرداری اصفهان در نظر دارد سال ۹۹ نیز در جایزه تعالی سازمانی شرکت کند و امیدوارم که امتیاز ما نسبت به سال ۹۸ بهتر شود، شهرداری‌های دیگری نیز در این نشست شرکت کرده بودند.

وی با بیان اینکه سازمان شهرداری‌های کشور نیز پیگیر است تا سایر شهرداری‌ها نیز در جایزه تعالی سازمانی شرکت کنند، تاکید کرد: مدل تعالی سازمانی در ایران ریشه در مدل تعالی سازمانیEFQM (مدل تعالی سازمانی یا جایزه کیفیت اروپا) دارد، این مدل در مقایسه با مدل‌های مشابه ژاپنی و آمریکایی بیشتر به فرهنگ ما نزدیک است و به همین دلیل ایران این مدل تعالی سازمانی را انتخاب کرده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان عنوان کرد: هدف ما دریافت تندیس، جایزه و تقدیرنامه نیست و شرکت ما در جایزه تعالی سازمانی با هدف تعالی و بهبود سازمان‌ها انجام می‌شود زیرا اعتقاد داریم شهروند متعالی نیازمند مدیریت شهری متعالی و شهرداری متعالی است، امیدواریم بتوانیم با توجه به تعالی شهروندان در شهری مثل اصفهان که یک شهر سرآمد است روز به روز مدیریت شهری بهتری را داشته باشیم.

کد خبر 428960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.