بازداشت ۵ مجرم خارجی فراری در ایران

بازی ارواح در پارک مقابل مأموران پلیس، یک کشته بر اثر واژگونی کامیون در بوشکان، مرگ دلخراش معدنچی کرمانی، حمله مرگبار گرگ به گله گوسفندان در شیروان و انفجار و آتش‌سوزی انبار سیلندر گاز مایع در قم، عناوین مهم‌ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در این بسته خبری مطالعه می‌کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس پلیس بین‌الملل ناجا از استرداد ۵ متهم بین‌المللی به کشورمان خبر داد.

سردار هادی شیرزاد در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: بر اساس اعلام مراجع قضائی و به درخواست پلیس اینترپل یکی از کشورهای منطقه، پنج نفر از متهمان بین‌المللی به اتهام ارتکاب جرایم خشن، با هماهنگی‌های به عمل آمده تحویل مقامات پلیسی آن کشور شدند.

وی افزود: در مرحله نخست، این متهمان بین‌المللی با همکاری، تلاش و اقدامات فنی پلیس‌های تخصصی ناجا و کارشناسان پلیس بین‌الملل ردیابی، شناسایی و در استان‌های تهران و البرز دستگیر شدند.

رئیس پلیس بین‌الملل ناجا تصریح کرد: با هماهنگی مبادی مربوطه، مدارک و مستندات ارسالی از طریق مجاری دیپلماتیک مبادله و موضوع استرداد متهمان مورد توافق مقامات اینترپل هر دو کشور قرار گرفت.

سردار شیرزاد در پایان گفت: در اجرای دستور قضائی با هماهنگی به عمل آمده با اینترپل کشور متبوع، هر پنج متهم، تحویل تیم اعزامی کشورشان شدند.

بازی ارواح در پارک مقابل مأموران پلیس

به تازگی ویدئویی در رسانه‌های خارجی و فضای مجازی به اشتراک گذاشته شد که با واکنش تعدادی از کاربران نیز رو به رو گشت.

در ویدئو منتشر شده که توسط پلیس هند به اشتراک گذاشته شد نشان می‌دهد ده‌ها مامورپلیس در یکی از پارک‌های هند حاضر شدند که حرکت خودکار یکی از وسایل ورزشی داخل پارک را تماشا کنند.

از قرار معلوم، در هنگام قرنطینه سراسری در حالی که هیچ فردی با این وسیله ورزش نمی‌کرد این وسیله به صورت خودکار حرکت می‌کرد و این اتفاق موجب تعجب و وحشت مأموران پلیس شد.

اما واقعیت ماجرا چه بود؟ مأموران پلیس که برای بررسی در این پارک حضور یافته بودند در بیانیه‌ای ضمن رد ادعای ورزش ارواح اعلام کردند که استفاده از گریس اضافی موجب حرکت این وسیله ورزشی شده و ظاهراً یکی از افراد محلی برای ترساندن مردم اقدام به حرکت دادن این وسیله ورزشی و سپس تهیه ویدئو از آن کرده بود.

به گفته پلیس هند، گریس استفاده شده موجب شده بود تا این وسیله ورزشی برای دقایقی طولانی حرکت کند و فردی که با تهیه ویدئو از حرکت این وسیله موجب وحشت و تعجب مردم و اعزام مأموران پلیس شده شد تحت پیگرد قرار گرفت.

یک کشته بر اثر واژگونی کامیون در بوشکان

رئیس پلیس راه استان بوشهر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد واژگونی کامیون بنز در جاده بوشکان به تنگ ارم در شهرستان دشتستان بلافاصله عوامل انتظامی و پلیس راه برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

سرهنگ جابر پاپری افزود: در بررسی صورت گرفته مشخص شد یک دستگاه خودروی کامیون بنز بنا به عللی واژگون شده، که در این سانحه راننده خودرو به علت جراحات وارد آمده در صحنه تصادف فوت کرده است.

او با اشاره به اینکه کارشناسان تصادفات جاده‌ای در حال بررسی علت این حادثه هستند، بیان کرد: رانندگی با سرعت مجاز و مطمئن و پرهیز از حواس‌پرتی به طور قطع نقش مهمی در پیشگیری از حوادث جاده‌ای دارد.

مرگ دلخراش معدنچی کرمانی

کارگر مصدوم شده در حادثه معدن زغال سنگ پابدانا جنوبی از توابع بخش طغرالجرد کوهبنان امروز جان باخت.

رئیس تعاون کار ورفاه اجتماعی شهرستان کوهبنان گفت: دو روز پیش بعد از اتمام کار یکی از کارگران معدن پابدانا جنوبی، به همراه دو نفر از همکارانش هنگام سوار شدن روی اسکی تونل از ناحیه دست، پا و شکم مصدوم و به بیمارستان کرمان اعزام شد اما سرانجام پس از دو عمل جراحی، صبح دیروز جان باخت.

محسن سیف الهی افزود: با حضور بازرسان اداره کار در این معدن علت حادثه در دست بررسی است وبا مقصران احتمالی برخورد خواهد شد.

رئیس تعاون، کار ورفاه اجتماعی کوهبنان اخبار منتشر شده برخی سایت‌ها درباره پاره شدن طناب اسکی تونل و پرت شدن کاگر در چاه را تکذیب کرد و افزود: این کارگر معدن در حال سوار شدن به اسکی تونل دچار حادثه شده و جراحات واردشده نیز بر اثر برخورد با ریل در ورودی افق بوده است.

حمله مرگبار گرگ به گله گوسفندان در شیروان

سرهنگ محمد روهنا گفت: در پی تماس تلفنی یکی از اهالی روستای کوسه شهرستان شیروان مبنی بر حمله گرگ‌ها به یک گله گوسفند در بیابان، بلافاصله مأموران برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

این مقام انتظامی افزود: بنابر گزارش رسیده و تحقیقات انجام شده توسط مأموران پاسگاه انتظامی "کوسه" مشخص شده شب گذشته در حمله گرگ‌ها به یک گله گوسفند تعداد ۷ رأس دام سبک تلف و دریده شدند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان شیروان بیان داشت: برابر نظر کارشناسان ارزش دام‌های تلف شده ۱۶۰ میلیون ریال برآورد شده است.

انفجار و آتش‌سوزی انبار سیلندر گاز مایع در قم

حمید کریمی گفت: این حادثه شب گذشته ساعت ۲۱:۱۶ دقیقه در یکی از کارگاه‌های تولید و پخش سیلندر گاز مایع در بلوار حضرت معصومه (س) به مرکز فرماندهی آتش نشانی اعلام شد و بلافاصله خودروهای امدادی به محل اعزام شدند.

کریمی افزود: به منظور جلوگیری از انتقال و سرایت آتش سوزی به کارگاه‌های اطراف تعداد ۵۰ سیلندر گاز مایع توسط نیروهای امدادی آتش نشانی از کارگاه خارج شد.

وی با اشاره به اینکه علت حادثه بعد از بررسی اعلام خواهد شد، گفت: با توجه به حجم گسترده آتش سوزی و انفجارهای رخ داده در این مکان، ۲ سیلندر گاز مایع به کارگاه‌های اطراف این انبار به فاصله ۱۰۰ متری پرتاب شده بود که خوشبختانه به علت فعال نبودن این کارگاه‌ها حادثه‌ای رخ نداد.

کد خبر 428948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.