نقشه ارتباطی میان اصفهان و سن‌پترزبورگ درحال تکمیل است

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: درپی مذاکرات دو شهر اصفهان و سن پترزبورگ، نقشه راه ارتباطی میان این دو شهر در حال تکمیل بوده و در ۱۵ موضوع مختلف ظرفیت‌های همکاری بین این دو شهر شناسایی شده است که تا چند روز آینده منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نصیر ملت امروز (دوشنبه) در کنفرانس ویدئویی نمایندگان اصفهان و سن پترزبورگ در مورد تبادل تجربیات در زمینه پیشگیری، مدیریت و کنترل همه‌گیری جهانی کووید ۱۹ با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای مقابله با کرونا در اصفهان، اظهار کرد: آنچه با شیوع کرونا اتفاق افتاد ما را به این تجربه رساند که همه «هم سرنوشت هستیم» و به دلیل همین هم سرنوشتی باید از تمام امکانات و ابزار در اختیار از جمله دیپلماسی شهری برای کمک به یکدیگر استفاده کنیم.

وی به بیان چند تجربه در حوزه حمل و نقل و ترافیک و حوزه اقتصادی پرداخت و تصریح کرد: در حوزه حمل‌ونقل با توجه به اینکه مدیریت و سیاست گذاری حمل‌ونقل عمومی در اختیار شهرداری قرار دارد، در بخش‌های مدیریت پایانه‌ها اتوبوسرانی، تاکسی‌ها و مترو سعی شد اقدامات ویژه ی انجام شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: اولین اقدام آموزش همگانی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی ویژه شهروندان، رانندگان و سایر فعالان حوزه حمل‌ونقل بود.

وی با بیان اینکه در بخش تاکسیرانی با محدود کردن ظرفیت مسافران تلاش شد فاصله اجتماعی در تاکسی‌های شهر رعایت شود، گفت: با الزام استفاده از مواد ضدعفونی کننده و گندزدایی دوره‌ای حداکثر رعایت بهداشت در تاکسی‌های شهر اتفاق افتاد آنچنان که با ایجاد حائل بین رانندگان و مسافران تاکسی‌ها، در این حوزه نیز اقداماتی برای پیشگیری از کرونا انجام شد.

ملت با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش اتوبوسرانی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تردد برخی خطوط اتوبوسرانی در شهر محدود شد به طوریکه ۸۰ درصد این ناوگان تعطیل و با حذف محدودیت‌های ترافیکی، شهروندان به استفاده از خودروهای شخصی تشویق شدند.

وی اظهار کرد: بعد از فروکش کردن شیوع ویروس کرونا، با فعال سازی خطوط حمل‌ونقل اتوبوسرانی تقویت اتوبوس‌ها در خطوطی که مسافر بیشتری داشتند برای رعایت فاصله اجتماعی انجام شد؛ البته فرایند ضدعفونی کردن دوره‌ای و ارائه ماسک و دستکش در اتوبوس‌ها و تاکسی‌های شهر نیز اتفاق افتاد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در حوزه مترو ابتدا ضدعفونی واگن‌ها انجام شد اما با همه‌گیری ویروس، مترو به صورت کامل تعطیل شد.

وی با بیان اینکه در بخش پایانه‌های مسافربری از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون عملیات ضدعفونی و گندزدایی به صورت مداوم انجام می‌شود، گفت: الزام استفاده از ماسک و دستکش در پایانه‌ها رعایت شده و تلاش کردیم با استفاده از سیستم‌های هوشمند، اطلاع‌رسانی کاملی از فعالیت خطوط و آموزش شهروندان انجام دهیم.

ملت تأکید کرد: با توجه به اینکه کرونا تمام بخش‌های مدیریت شهری از جمله حوزه‌های اقتصادی و گردشگری را تحت تأثیر قرار داده، نیاز است ارتباط نزدیک تری برای انتقال تجربیات برقرار شود که امیدواریم برگزاری این نشست‌ها ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: درپی مذاکرات دو شهر اصفهان و سن پترزبورگ، نقشه راه ارتباطی میان این دو شهر در حال تکمیل بوده و در ۱۵ موضوع مختلف ظرفیت‌های همکاری بین این دو شهر شناسایی شده است که تا چند روز آینده منتشر خواهد شد.

کد خبر 428943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.