۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
مصر مرزهای خود را باز می‌کند

کشور مصر تصمیم دارد تا پس از ماه‌ها تعطیلی فرودگاه‌ها و بسته شدن مرزها به دلیل شیوع ویروس کرونا، از اول ماه ژوئن (۱۱ تیرماه) فعالیت‌های گردشگری را از سر بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از فرانس ۲۴، بر اساس اعلام دولت مصر، این کشور برای پذیرایی از گردشگران ساحلی در سه نقطه " دریای سرخ"، "سینای جنوبی" و "مَرسی مَطروح" آماده می‌شود. این سه سایت گردشگری از ابتدای شیوع ویروس کرونا تعطیل بوده‌اند.

به گفته خالد العنانی وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر، دلیل انتخاب این سه منطقه آن است که ساحلی بوده، از مراکز تراکم جمعیت فاصله دارند و پایین‌ترین موارد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرده‌اند.

او تاکید کرده که این کشور عجله‌ای برای بازگشایی مراکز گردشگری ندارد و هدف آن حفظ شهرت مصر به عنوان یک مقصد شاخص و امن است.

محمد منار، وزیر هواپیمایی مصر اعلام کرده که پروازها بین مصر و کشورهایی که پروازهای هواپیمایی خود را از سر گرفته‌اند، انجام خواهد شد. او همچنین ابراز امیدواری کرده که صنعت گردشگری بار دیگر رونق بگیرد.

مصر از ماه مارس تا کنون ترافیک هوایی خود را متوقف ساخته و مکان‌های باستانی, موزه‌ها و هتل‌ها را تعطیل کرده تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

بیش از ۲۰۰ هتل پس از اجرای تدابیر شدید بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری بین میزهای رستوران و محدود کردن ظرفیت‌های آسانسور، اجازه بازگشایی مجدد به گردشگران را دریافت کرده‌اند. همچنین جاذبه‌های گردشگری مصر از جمله هرام جیزه، موزه مصر در قاهره و معبد باستانی کارناک نیز به تدریج بازگشایی خواهند شد.

کد خبر 428929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.