حداکثر استفاده را از زیست بوم جدید برای توسعه فرهنگ قرآنی می‌کنیم

وزیر آموزش و پرورش با تاکید به اینکه با وجود کرونا فعالیت‌های ما تعطیل نشد، گفت: بنابراین باید امکانات را برای توسعه عدالت آموزشی و گسترش چتر کار در اختیار بگیریم.

به گزارش ایمنا، محسن حاجی میرزایی در پنجاه و چهارمین کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور با اشاره به اینکه در دوران کرونا هیچ فعالیتی را تعطیل نکردیم، اظهار کرد: ما به طور ناخواسته در این فضا قرار گرفتیم درست است تمام امکانات را در اختیار نداشتیم اما این موضوع به این معنا نیست که ضعیف عمل کردیم. در سیاست‌گذاری‌ها، اعمال حاکمیت و ظرفیت‌ها خوب عمل کردیم و امکان نظارت بر تولیدات فاخر و انتشارات گسترده نیز بیشتر شد.

وی با بیان اینکه باید در زیست بوم جدید خود را دوباره تعریف و از این ظرفیت برای توسعه فرهنگ قرآنی حداکثر استفاده را کنیم، تصریح کرد: ورود به این بستر نگرانی‌هایی را ایجاد کرد اما در کنار آن فرصت‌های مهمی داریم که باید حداکثر استفاده را از آنان کنیم.

وزیر آموزش و پرورش، ادامه داد: گزارش‌هایی که در این جلسه دریافت کردیم خوب است اما باید دبیرخانه‌ای برای اطلاع رسانی در این کمیسیون وجود داشته باشد تا از فعالیت‌ها مطلع شویم و فعالیت‌ها به نحو مناسب‌تری منتقل شود. برای انجام یک کار خاص، بستر جدید امکانات بالایی برای توسعه کیفی آموزش‌های معلمان را به ما می‌دهد.

وی تاکید کرد: در آموزش و پرورش یکی از اتفاقات مهم این است که عدالت اجتماعی را بهتر رقم بزنیم یعنی معلمان ما در سراسر کشور کیفیت و توانمندی یکسانی ندارند باید امکانات را برای توسعه عدالت آموزشی و گسترش چتر کار در اختیار بگیریم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره امکان زنده شبکه شاد با حجمی از افراد، اظهار کرد: این شبکه به عنوان یک ظرفیت خوب در اختیار این وزارتخانه است. همچنین تلاش برای دریافت بودجه برای کمیسیون و برنامه‌های قرآنی انجام گرفته تا بتوان کار را با قوت بیشتری پیش ببریم.

بنا به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی تاکید کرد: در زیست بوم جدید باید از ظرفیت‌های جدید استفاده کنیم تا کارهایی که سند تعیین کرده را در راستای توسعه فرهنگ قرآنی انجام دهیم.

حاجی میرزایی، گفت: اهداف دوره‌های تحصیلی تدوین شده و در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب و در شورای انقلاب فرهنگی گزارش شده است، در تمام دوره‌های تحصیلی، تربیت در ۶ ساحت تربیتی و ۱۱ حوزه یادگیری مورد توجه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان پژوهش و برنامه ریزی بر اساس اهداف دوره‌های تحصیلی راهنما و بسته تولید می‌کند لذا باید برای دروس اهداف مشخصی را تبیین کنیم.

کد خبر 428920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.