حمایت شهرداری اصفهان از ورزش همگانی

شهردار اصفهان با بیان اینکه بودجه‌های اداره کل ورزش و جوانان به دلیل دولتی بودن محدود است، گفت: شهرداری آمادگی دارد تا ببرای ارتقای ورزش همگانی برای زنده بودن و پویایی شهر، سلامت و شادی جامعه و تحرک جوانان گام بردارد.

به گزارش ایمنا، قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان در این دیدار با بیان اینکه حوزه ورزش و شهرداری دارای نقاط مشترک بسیار زیادی هستند، اظهار کرد: از ابتدای ورود به مدیریت شهری سیاست خود را بر تسهیلگری امور مربوط به ورزش گذاشتیم و به دنبال این بودیم تا زمینه برای ورزش همگانی مساعد شود.

وی ارتقا سطح تعاملات برای رسیدن به نتیجه مطلوب در ورزش را نیازمند تعاملات مناسب میان حوزه ورزش و جوانان با شهرداری عنوان کرد و افزود: سلامت جسم و روان به ورزش ارتباط دارد و برای انجام این کار لازم است دستگاه‌های متولی مانند اداره کل ورزش و جوانان استان، سازمان ورزش شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری تعاملات را به گونه‌ای پیش ببرند که اصفهان به عنوان یک پایلوت خوب و الگویی مناسب در حوزه‌های سلامت و ورزش کشور معرفی شود.

حمایت شهرداری از ورزش همگانی

شهردار اصفهان با بیان اینکه بودجه‌های اداره کل ورزش و جوانان به دلیل دولتی بودن محدود است، تصریح کرد: شهرداری این آمادگی را دارد تا با توجه به موضوع ورزش همگانی برای زنده بودن و پویایی شهر، سلامت و شادی جامعه و تحرک جوانان گام بردارد زیرا با پرداختن و توجه به ورزش می‌توان از بسیاری از فسادها و از گرایش جوانان به اعتیاد جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: هر فرد یا نهادی که بتواند شهر را مسیر سلامت روح و روان و ترمیم روابط جوانان یک گام به جلو ببرد شهرداری از آن حمایت می‌کند، بنابراین با این نگاه این دوره مدیریت شهرداری فرصتی طلایی برای متولیان ورزش استان بوده و حضور متولیان دغدغه مند در ورزش استان نیز فرصتی برای شهرداری است تا بتوانند در کنار یکدیگر در راستای رشد و سلامت مردم گام بردارند.

نوروزی با اشاره به ورزشگاه انقلاب واقع در میدان آزادی، تاکید کرد: این ورزشگاه ظرفیت این را دارد که کارهای بسیار خوبی در آن انجام شود زیرا ظرفیت‌های بسیار مناسبی در این نقطه از شهر به دلیل رد شدن خطوط مترو از میدان وجود دارد و لازم است پیگیر این ماجرا بود تا این منطقه به یکی از بهترین نقاط شهر اصفهان برای استفاده از ظرفیت‌های مختلف آن از جمله گرایش بیشتر جوانان به ورزش شود.

توجه به دیپلماسی شهری در حوزه ورزش

محمد عیدی، معاون فرهنگی شهردار در ادامه این دیدار اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های سازمان، ورزش همگانی و محدود نکردن اصفهان به جغرافیای سرزمینی و توجه به دیپلماسی شهری در حوزه ورزش است، به همین منظور سه سطح ارتباط را مد نظر قرار دادیم به گونه‌ای که مدل شهر فعال و شهروند فعال و برنامه‌هایی نظیر جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان را ابتدا از اصفهان و سپس استان اصفهان مدنظر قرار دادیم.

وی سطح دوم ارتباط سازمان ورزش را کلانشهرها عنوان کرد و افزود: به دلیل ارتباط خوبی که شهردار اصفهان با سایر کلانشهرهای کشور دارد طرح هم پیوندی با استان سیستان و بلوچستان و شهر بنت و ۲۰۰ روستای آن مصوب شده و ۲۰۰ بسته تفریحی ورزشی آماده شده در اختیار این روستاها قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی کلانشهرها نیز در اختیار اصفهان است که به همین منظور می‌توانیم شورای "شهر فعال" را تشکیل دهیم، اضافه کرد: سومین تعاملی که در حوزه فرهنگی ورزشی برگزار شد برگزاری شب فرهنگی اصفهان در تبریز بود که قرار است آن را ادامه دهیم.

وی گفت: در حوزه خواهرخواندگی نیز ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن نشاط اجتماعی را افزایش داد.

عیدی با بیان اینکه شهرداری اصفهان در این حوزه آمادگی دارد که حتی دو تیم را نیز با یکدیگر خواهر خوانده کند، اضافه کرد: باتوجه به اینکه اصفهان با ۱۴ شهر در دنیا خواهرخوانده است باید شرایطی فراهم شود تا از ظرفیت ۱۳۲ خواهرخوانده‌ای که در کل کشور وجود دارد در حوزه ورزش نیز استفاده کرد.

وی افزود: متد جدیدی میان شهرهای خواهر خوانده وجود دارد که در آن ریز اقلیم‌ها با یکدیگر خواهرخوانده می‌شوند، به طور مثال شهر شانگهای خواهرخوانده اصفهان نیست، اما در حال برنامه ریزی هستیم تا موزه هنر شانگهای خواهرخوانده با موزه هنرهای معاصر اصفهان شود می‌توان از این ظرفیت‌ها در حوزه ورزش نیز استفاده کرد.

شهرداری همواره در کنار اداره کل ورزش و جوانان بوده است

محمد طباطبایی، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در این دیدار اظهار کرد: شهرداری به عنوان یک دستگاه همراه و هم‌افزا همواره در کنار اداره کل ورزش و جوانان استان بوده و با وجود مدیرانی مانند استاد ناظریان به عنوان معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان که از افراد خوشنام، نامی و پیشکسوتان ورزش استان و کشور هستند می‌توان تعاملات بسیار خوبی را میان این اداره و شهرداری در راستای سلامت جامعه برقرار کرد.

وی تصریح کرد: نگاه اداره کل ورزش و جوانان به دستگاه‌هایی که در امر ورزش همکاری دارند نگاهی ویژه و راهبردی است و لازم است اداره کل ورزش و جوانان به سمت شهرداری بیاید تا با نگاه ویژه‌ای که در شهرداری نسبت به توسعه زیرساخت‌ها و ورزش همگانی وجود دارد از این فرصت که در کمتر شهر دیگر کشور وجود دارد استفاده کند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه شهردار اصفهان با نگاه ویژه‌ای که به موضوع ورزش دارد توانسته حوزه ورزش همگانی ورزش را در شهر نهادینه کند، افزود: زیرساخت‌ها، مربیان و ایستگاه‌های ورزشی بسیار خوبی از سوی شهرداری به کار گرفته شده و امیدواریم در سایه تعامل و همکاری در راستای شعار ورزش برای همه، گام‌های مؤثری برداریم.

وی ادامه داد: اعتقاد بر ورزش همگانی توجه به دو مقوله و مؤلفه مهم یعنی موضوع پیشگیری و درمان است، هم افزایی و همگرایی میان حوزه بهداشت و درمان، شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان می‌تواند اهداف و برنامه‌های ورزش و جوانان را در استان اصفهان نهادینه کند.

طباطبایی گفت: سازمان ورزش شهرداری در موضوع تقویت ورزش قهرمانی همکاری بسیار خوبی دارد و امیدواریم در سایه تعامل و همکاری، این موضوع بیش از گذشته در جامعه نهادینه شود.

کد خبر 428914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.