ابتلای یک کودک کار به کرونا/ نگرش عموم نسبت به کودک کار تغییر کند

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان به تشریح اقدامات کارگروه مقابله با کار کودک پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی رشیدی در جلسه "هم اندیشی رویکردهای نوین به کار کودکان در شهر اصفهان" که به مناسب روز مقابله با کار کودکان برگزار شد، در خصوص نحوه ایجاد کارگروه مقابله با کار کودک اظهار کرد: یکسال پیش کارگروه مبارزه با کار کودک ایجاد شد که با دعوت از سمن‌های مرتبط بتوان به سمت یک اقدام مهم در این زمینه گام برداشت.

وی با بیان اینکه بار اقدامات این کارگروه بر دوش سمن‌ها بوده است، افزود: ایجاد کارزار بوم یک کیلومتری و خلق ۳۰۰ تابلوی مرتبط با کار کودک در ۳۱ خرداد در ناژوان اولین اقدام این کارگروه بود.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با بیان اینکه تابلوهای کارزار بوم یک کیلومتری در دو حراجی به فروش رفت، تصریح کرد: اکثر عوائد فروش این تابلوها که مبلغی بالغ بر ۹۰ میلیون تومان بود به کودکان کار تعلق گرفت و بخش کوچکی از آن نیز به هنرمندان تعلق پیدا کرد.

وی با اشاره به توزیع بن خرید لباس شب عید بین کودکان کار افزود: این اقدام به واسطه سمن‌های فعال در چند مرحله و در نیمه دوم اسفندماه صورت گرفت.

رشیدی در خصوص اقدامات کارگروه مقابله با کار کودک در حوزه ثبت نام کودکان کار در مدارس اظهار کرد: در این برنامه دانش آموزان محروم از جامعه کودکان کار، توسط سمن‌های فعال شناسایی شده و لیست آن برای ثبت‌نام رایگان آنها در اختیار اداره کل آموزش و پرورش قرار گرفته است.

رشیدی با اشاره به ایجاد سامانه نرم افزاری شناسایی کودکان کار تصریح کرد: توسط این نرم افزار مؤسسات عضو کارگروه با ورود اطلاعات از وضعیت افراد تحت پوشش مطلع می‌شوند.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با اشاره به تهیه بروشورها با موضوع کودکان کار اظهار کرد: سال گذشته به مناسبت هفته مقابله با کار کودک تبلیغات شهری گسترده ای در اماکن پرتردد شهری نصب شد.

وی با اشاره به  توزیع اقلام بهداشتی پیشگیرانه از کرونا بین کودکان کار اظهار کرد: با وجود این گزارش‌ها حاکی از ابتلای یک کودک کار به کرونا در اصفهان است.

رشیدی با اشاره به برخورد نادرست پرسنل پیشگیری از تخلفات شهری با کودکان کار در گذشته تصریح کرد: با برگزاری جلسات آموزشی توسط سمن‌های فعال، روش برخورد مناسب با کودکان کار در سطح شهر به این پرسنل آموزش  داده شد.

وی با بیان اینکه غرفه‌های آموزش شهروندان در اماکن پر تردد مانند باغ غدیر و چهارباغ برپا شد، گفت: مانور چهارراه مهربانی نیز به صورت خلاصه در چهارراه‌های پرتردد نحوه تعامل با کودکان کار را به شهروندان آموزش داد.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان از شروع تبلیغات مجازی با توجه به ظرفیت این فضا برای نهادینه کردن تفکر مقابله با کودک کار خبرداد و اضافه کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور سمن‌ها و متخصصان این حوزه و اهدای بلیت رایگان تماشای فیلم‌های جشنواره فیلم کودک و نوجوان به کودکان کار از دیگر اقدامات این کارگروه بوده است.

وی با تاکید بر لزوم تغییر نگرش به کودکان کار گفت: هدف اصلی ما ایجاد تفکر مقابله با ایجاد و پرورش کودک کار است.

کد خبر 428895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.