کاشی نوشته حمام تاریخی نایین کشف شد

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از کشف کاشی نوشته مسروقه حمام تاریخی پنجاهه شهر نائین خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل پایگاه خبری پلیس، امیر رحمت الهی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی کسب اخبار واصله از دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر پخش فیلمی در فضای مجازی حاوی یک قطعه کاشی نوشته قدیمی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار یگان حفاظت استان اصفهان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با اشراف اطلاعاتی، به محض احراز ارزش تاریخی کاشی مذکور به لحاظ تطابق عینی و مشخصات آن با کاشی حمام تاریخی شهر پنجاهه نائین که در سنوات گذشته به سرقت رفته بود، منزل متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی در بازرسی از آن، یک کاشی نوشته مسروقه حمام تاریخی پنجاهه کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی با اشاره به دستگیری متهم و معرفی وی به مراجع قضائی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع داده و در تأمین امنیت جامعه سهیم باشند.

وی عنوان کرد: پاسداری از میراث فرهنگی و گنجینه‌های تاریخی، پاسداری از تمدن یک ملت است و یگان حفاظت از میرات فرهنگی با تمام توان خود از تمدن کشور عزیزمان پاسداری خواهد کرد.

کد خبر 428889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.