نخستین تندیس برنزی شهر فعال در حوزه ورزش به یزد اختصاص یافت

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به ضرورت استفاده از پتانسیل‌های ورزشی حبس شده ادارات برای توسعه فضاهای ورزشی درون محله‌ای گفت: نخستین تندیس برنزی شهر فعال کشور در حوزه ورزش به یزد اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس ملازینلی در اولین نشست دبیرخانه انجمن‌های ورزشی یزد با بیان این‌که ارتقای نشاط اجتماعی و عمومی جامعه مستلزم تأمین سلامت جسمی و روحی افراد جامعه است، اظهار کرد: اندیشه و فکرهای بلند نویدی امیدبخش برای آینده‌ای روشن است.

وی با اشاره به اهمیت دستاوردهای اخیر مدیریت شهری یزد در حوزه‌های مختلف ورزشی و فرهنگی، افزود: تقویت زیرساخت‌های ورزش شهروندی و برگزاری المپیاد ورزشی از جمله اقدامات انجام شده و دستاوردهای شهر میراث جهانی یزد در این حوزه است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای توسعه همه جانبه را رویکرد جدی این نهاد دانست و گفت: دبیرخانه کلان شهرهای کشور متشکل از ۱۷ کلانشهر ایران تصمیم گرفتند در آینده‌ای نزدیک، نخستین تندیس برنزی شهر فعال کشور در حوزه ورزش را به یزد اهدا کنند.

وی با اشاره به اهمیت تفاوت ورزش شهروندی با ورزش حرفه‌ای، تصریح کرد: ورزش شهروندی باید در قالب جامعه تعریف و متناسب با نیاز شهروندان در اماکن مختلف طراحی شود.

ملازینلی احیای سنت‌ها و آئین‌های گذشته و همچنین ایجاد علاقه و انگیزه بین اقشار جامعه را از جمله ویژگی‌های ورزش شهروندی عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی ورزش شهروندی باید به شکلی مستمر و مختلف در تقویم خانواده نهادینه شود.

وی ساخت زمین‌های ورزشی کوچک در محلات مختلف را ضروری دانست و عنوان کرد: تقویت زیرساخت‌های ورزش محلات مستلزم همکاری و همراهی دستگاه‌های مختلف است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد تأکید کرد: استفاده از پتانسیل‌های حبس شده ادارات مختلف در حوزه ورزش، مؤثرترین راهکار توسعه فضاهای ورزشی درون محله‌ای و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود است.

وی رسیدن به یک ملاک مشخص برای همزیستی با ویروس کرونا را از دیگر ضرورت‌های اجرایی در حوزه ورزش شهروندی عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی پویش ورزش‌های فضای مجازی از جمله راهکارهای مؤثر در این حوزه است.

ملازینلی با اشاره ضرورت ثبت و بررسی آسیب‌های احصا شده از المپیادهای ورزشی درون محلات در یزد، گفت: رفع نواقص رویدادهای پیشین نقش مهمی در نهادینه‌سازی ورزش شهروندی در شهر میراث جهانی ایفا می‌کند.

کد خبر 428884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.