ادامه تلاش‌ها برای یافتن خانواده شهید افغانستانی دفاع مقدس

کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اخیراً اعلام کرده که پیکر یک شهید تبعه افغانستان را در منطقه عملیاتی فکه شناسایی نموده است و همکاری برای یافتن خانواده این شهید که در مشهد ساکن بوده‌اند را خواستار شده است.

به گزارش ایمنا و بر اساس اعلام روابط عمومی کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح پیکر این شهید هفته گذشته شناسایی شده و فرمانده این کمیته اقدام به انتشار ویدئویی در این خصوص کرده است.

سردار سرتیپ سید محمد باقرزاده روز گذشته در این ویدئو اعلام کرد: اخیراً در منطقه عملیاتی والفجر یک و فکه در خاک عراق تفحص‌هایی شد که در پی آن پیکر شهیدی از برادران افغانستانی و جمعی لشکر پنج نصر خراسان با نام "نسیم افغانی" فرزند میرزا محمد شناسایی شد.

وی گفت: این شهید در زمان شهادت ۳۱ ساله و متولد ۱۳۳۰ خورشیدی بوده که با شماره پلاک مشخص شناسایی شده است و آدرس موجود از خانواده شهید نیز مربوط به مشهد، بالاتر از ۲۰ متری مصلی، میلان دوم، چهار اول است.

فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح افزود: با مراجعه به آدرس یاد شده تاکنون هیچ اثری از خانواده این شهید پیدا نشد و با توجه به این که به احتمال زیاد خانواده این شهید به افغانستان مراجعت کرده‌اند لذا از هم‌رزمان شهید و دیگر عزیزان افغانستانی که در دوران دفاع مقدس در کنار رزمندگان ایرانی در مقابله با تهاجم صدام به جنگ رفته‌اند می‌خواهیم ما را در شناسایی خانواده شهید یاری کنند تا پیکر مطهر وی در ایران و یا افغانستان تحویل آنان گردد.

کد خبر 428878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.