همکاری ۱۰ شرکت داروسازی برای ارائه داروی درمان کووید -۱۹

۱۰ شرکت داروسازی، همکاری خود را برای ارائه داروی درمان کووید- ۱۹ آغاز کرده‌اند و قصد دارند آزمایش آن را از ماه آینده آغاز کنند.

به گزارش ایمنا، ۱۰ شرکت فعال در حوزه تولید زیست‌داروها قصد دارند تا اواخر سال جاری میلادی، یک درمان مبتنی بر پلاسما را برای مقابله با کروناویروس آماده کنند. این درمان آزمایشی موسوم به "hyperimmune globulin"، یک شکل استانداردتر از تزریق پلاسما است. داروی مورد استفاده در این آزمایش، از خون غنی از پادتن نجات‌یافتگان کروناویروس ساخته می‌شود. این ۱۰ شرکت امیدوار هستند که روش درمانی آنها بتواند به بیماران کمک کند تا با کروناویروس مقابله کنند و واکنش ایمنی بهتری نشان دهند.

این شرکت‌ها قصد دارند آزمایش انسانی را در ماه ژوئیه آغاز کنند و این پژوهش را تا پاییز به پایان برسانند. هدف آنها این است که مجوز روش درمانی جدید خود را تا پایان سال جاری میلادی به دست بیاورند.

شاید این داروی جدید در رقابت ارائه دارو برای درمان کووید- ۱۹، در میان نخستین داروهای در دسترس باشد. چندین داروی پادتن نیز در تابستان به مرحله آزمایش بالینی وارد می‌شوند و هدف سازندگان این است که آنها را برای پاییز سال جاری آماده کنند.

در حال حاضر، ۱۰ واکسن آماده آزمایش روی انسان و ۱۲۳ مورد نیز در ابتدای بررسی هستند. اگرچه تلاش سازندگان واکسن‌ها این است که آنها را برای استفاده در پاییز سال جاری آماده کنند، تعداد آنها محدود خواهد بود و باید امکان موفقیت نمونه‌های اولیه بررسی شود.

پلاسمادرمانی برای درمان عفونت‌ها

فایده استفاده از پلاسما برای درمان کووید- ۱۹ هنوز در حد یک نظریه باقی مانده است و آزمایش‌ها برای بررسی این روش درمان همچنان ادامه دارد. در هر حال حتی اگر کارکرد پلاسمادرمانی ثابت شود، تأثیر محدودی خواهد داشت زیرا ذخیره آن، به میزان پلاسمای اهدا شده و در دسترس بستگی دارد.

درمان با استفاده از Hyperimmune globulin، متفاوت است. شرکت‌های داروسازی تصمیم دارند پلاسما را به دارو تزریق کنند. دانشمندان، پلاسما را تصفیه می‌کنند تا بر تولید نوعی پادتن موسوم به "پادتن جی" (IgG) تمرکز داشته باشند. این فرآیند، ثباتی را که تزریق پلاسما فاقد آن است، به دارو می‌بخشد.

بنا به گزارش ایسنا، کریستوفر مورابیتو"(Christopher Morabito)، مدیر این پژوهش، گفت: هدف ما این نیست که hyperimmune globulin را تبلیغ کنیم بلکه قصد داریم درمان مؤثری برای غلبه بر شیوع کروناویروس ارائه دهیم.

کد خبر 428877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.