دو اقدام برای کنترل قیمت تخم مرغ در بازار

مدیر اتحادیه مرکزی مرغ تخمگذار با اعلام اینکه برای متعادل کردن قیمت تخم مرغ در بازار دو اقدام فوری انجام شد، گفت: عرضه گسترده در سازمان میادین با قیمت مصوب سال گذشته به قیمت هرشانه ١٧٩٠٠ تومان و متوقف کردن صادرات تا زمان متعادل شدن قیمت این دو اقدام بوده است.

به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، رضا ترکاشوند در گفتگوی خبری با شبکه خبر با بیان اینکه برای متعادل کردن قیمت تخم مرغ در بازار، عرضه گسترده در سازمان میادین با قیمت مصوب سال گذشته به قیمت هر شانه ١٧٩٠٠تومان و متوقف کردن صادرات تا زمان متعادل شدن قیمت انجام شده است، اظهار کرد: قیمت تخم مرغ از اوایل اردیبهشت ماه امسال با کاهش مواجه بوده است و حتی قیمت حدود ۲,۰۰۰ تومان پایین‌تر از قیمت مصوب و تا زیر ۶,۰۰۰ تومان رسیده بود.

وی افزود: با توجه به اینکه این افزایش قیمت ناگهانی اخیر از ۶,۰۰۰ تومان به بالاتر از قیمت مصوب پارسال برای مردم و رسانه‌ها قابل قبول نبوده است، با تفاهمی که با ستاد تنظیم بازار داشته‌ایم فعلاً صادرات را متوقف کردیم.

مدیر اتحادیه مرکزی مرغ تخم‌گذار گفت: در همین راستا و برای تنظیم بازار این بخش عرضه مستقیم تخم مرغ را در مراکز عمده از جمله میادین میوه و تره بار به صورت گسترده در دستور کار قرار دادیم که در حال حاضر این کار انجام می‌شود.

ترکاشوند اضافه کرد: قیمت عرضه در میادین میوه و تره بار در واقع هر چند به زیان تولیدکننده اما برای رفاه حال مردم بر مبنای مصوبه پارسال ستاد تنظیم بازار می‌باشد.

وی ادامه داد: عرضه گسترده در سازمان میادین با قیمت مصوب سال گذشته به قیمت هر شانه ١٧٩٠٠تومان انجام می‌شود.

مدیر اتحادیه مرکزی مرغ تخم‌گذار، متوقف کردن صادرات تا زمان متعادل شدن قیمت را اقدام دیگر در این خصوص دانست و گفت: با توجه به افزایش ٣٠ درصدی هزینه‌ها برای حفظ و تداوم تولید بازنگری در قیمت مصوب برای حمایت همزمان از تولیدکننده و مصرف کننده به گونه‌ای که هر دو متضرر نشوند، ضروری است.

کد خبر 428872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.