کاهش تولید زباله در تهران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: : ابتدای شورای پنجم آمار جمع‌آوری روزانه زباله ۱۰ هزار تن بود که این عدد به شش یا هفت هزار تن کاهش یافته که جای خوشحالی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی امروز (دوشنبه) در مراسم آغاز اجرای طرح کاپ، اظهار کرد: طرح کاپ (کاهش پسماند) نتیجه تلاش سه ساله‌ای است که در بحث شهر هوشمند و در قالب سامانه یکپارچه تهران من، برای جمع آوری زباله تر و خشک اجرا شده و می‌تواند گامی رو به جلو برای تحول سیستم مدیریت پسماند تهران باشد.

وی با بیان اینکه امیدوارم به بهانه اصلاح روندهای قبلی و از بین بردن مافیای زباله گردی، مافیای جدیدی در قالب این اپلیکیشن‌ها ایجاد نشود، افزود: مافیای زباله به دنبال زمین زدن طرح‌های اینچنین هستند که نباید گذاشت به هدفشان برسند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران یکی از ضعف‌های کنونی تهران را روباز بودن مخازن جمع‌آوری زباله دانست و تصریح کرد: در دنیا مخازن به صورت رو بسته طراحی می‌شوند تا اجازه دست درازی افراد سودجو به زباله‌ها داده نشود.

وی با بیان اینکه مخازن روباز باعث می‌شود تا بوی نامطبوعی در کوچه‌ها متصاعد شود، خاطرنشان کرد: مخازن روباز زباله زمینه‌ساز سوءاستفاده از کودکان کار و طمع‌ورزی مافیای زباله می‌شود.

هاشمی با تاکید بر لزوم توجه به کاهش تولید زباله در خانه و محل کار، اضافه کرد: ابتدای شورای پنجم آمار جمع‌آوری روزانه زباله ۱۰ هزار تن بود که این عدد به شش یا هفت هزار تن کاهش یافته و جای خوشحالی دارد.

کد خبر 428870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.