خیزش گرد و خاک در شرق اصفهان/ بادهای شرقی هنوز شدت نگرفته است

سرپرست اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به احتمال وقوع طوفان لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک در شرق و شمال این استان گفت: وزش بادهای شرقی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ضعیف‌تر بوده است.

زهرا سیدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه جوی به نسبت ناپایدار در دو روز پیش رو بر استان اصفهان حاکم است، اظهار کرد: آسمان صاف تا کمی ابری و وزش باد در بسیاری از مناطق استان در این مدت پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: وزش باد شدید و وقوع طوفان لحظه‌ای همراه با گرد و خاک محلی به ویژه در ساعات بعد از ظهر در نیمه شرقی استان از جمله شهرستان‌های نائین، اردستان و ورزنه دور از انتظار نیست.

سرپرست اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال وزش بادهای شرقی و فعال شدن کانون‌های گرد و غبار جنوب سمنان و شرق استان اصفهان در روزهای پیش رو وجود دارد؟ گفت: سال گذشته شرق و به ویژه مناطق مرکزی استان اصفهان تحت تأثیر وزش بادهای شرقی و خیزش گرد و خاک از جنوب استان سمنان بود اما امسال این پدیده کمتر و ضعیف‌تر بوده است و بادهای شرقی هنوز در این منطقه قدرت نگرفته‌اند که شرایط گرد و خاک و آلودگی هوا را مانند روزهای پایانی خرداد سال گذشته در مناطق مرکزی اصفهان به وجود آورد.

سیدان افزود: وزش باد در نیمه شرقی و شمالی استان در ۴۸ ساعت آینده باعث کاهش دید افقی می‌شود. وی با اشاره به کاهش دو تا سه درجه‌ای دما در ۲۴ ساعت آینده، گفت: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

سیدان اضافه کرد: چوپانان با دمای ۴۲ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای ۶ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.

کد خبر 428855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.