امروز از معجزه لبخند غافل نمانید

امروز، روز به نمایش درآوردن مرواریدهای درون دهان است، روزی برای داشتن یک لبخند واقعی نه کشیدن یک شکلک و ارسال آن به دیگران!

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ۱۵ ژوئن هر سال به‌عنوان روز جهانی قدرت لبخند نامگذاری شده است، روزی که حداقل در آن لبخند نمادی از خوشبختی و نشاط، چراغ امید و راه بیان احساسات است، روزی برای نشاندن یک لبخند واقعی روی لب‌ها، روزی برای ادامه دادن حیات و روزی برای تزریق شادی.

به گفته روان‌شناسان، مهم نیست که سرنوشت به انسان لبخند بزند یا نه، انسان همیشه توانایی یافتن دلیلی برای خندیدن را دارد. بنابراین در برخورد با وقایع گریه نکنید که تمام شد، بلکه لبخند بزنید زیرا اتفاق افتاد. امروز خود و محیط خود را به چالش بکشید، لبخند بزنید و تأثیر آن را روی افراد و محیط اطراف ببینید. آغازگر یک شادی سازمان یافته باشید و قدرت لبخند را به تمامی افرادی که می‌شناسید نشان دهید.

لبخند زدن باعث می‌شود که سیستم عصبی خودمختار که وظیفه آزادسازی اندورفین در خون را برعهده دارد، به‌طور خودکار اقدام به رهاسازی هورمون‌های شادی کند. در این حالت فرد مقابل نیز احساس متقابلی دریافت خواهد کرد و بدین ترتیب شادی در کل محیط و حتی شاید کل جامعه رواج می‌یابد.

علاوه بر این متخصصان دریافته‌اند که شاد بودن برای سیستم ایمنی بدن نیز مفید است و باعث تقویت آن می‌شود. بنابراین با تزریق کمی شادی در آغاز صبح، می‌توان روزی سرشار از اتفاقات شیرین و غیرقابل پیش‌بینی برای خود و اطرافیان رقم زد، فضایی شاد و سالم ایجاد کرد و احساسی ناب برای جامعه به ارمغان آورد.

علاوه بر این لبخند زدن باعث کاهش فشار خون می‌شود زیرا با آزاد شدن هورمون شادی استرس به‌طور موقت تسکین می‌یابد و بدن در حالت آرامش قرار می‌گیرد. لبخند زدن همچنین یک مسکن طبیعی برای درد است، خستگی روحی و جسمی را برطرف می‌کند، سهم بسزایی در افزایش میزان اعتماد به نفس دارد و می‌تواند باعث ایجاد احساس آرامش و رضایت شخصی شود. پس نگران خطوط لبخند روی صورت خود نشوید و برای یک روز هم که شده، شادی را میهمان خانه خود و دیگران کنید.

کد خبر 428854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.