چرا بیمه بیکاری برخی از متقاضایان واریز نشد؟

مدیرکل اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایراد در شماره حساب‌ها یکی از اصلی ترین دلایل این واریز نشدن بیمه بیکاری متقاضیان است.

به گزارش ایمنا، مسعود بابایی درباره واریز نشدن بیمه بیکاری، بیکاران کرونا اظهار کرد: از میان مشمولان بیکاری اسفندماه ماه امسال که مقرر شد شماره حساب خود را ارسال کنند، شماره حساب ۹۱ هزار و ۶۵۶ نفر مشکل داشت.

وی افزود: شماره حساب برخی افراد مشکل داشته و با کد ملی آنها همخوانی نداشت یا اینکه خارج از ۶ بانک عاملی که اعلام شد شماره شبا ارسال کردند.

مدیرکل اشتغال وزارت تعاون گفت: برای این افراد پیامک فرستادیم که شماره حساب خود را اصلاح کنند که ۷۲ هزار و ۳۱۷ نفر تا روز گذشته این کار را انجام دادند که لیست این افراد برای تأمین اجتماعی ارسال کردیم تا برای واریز مقرری به سازمان برنامه و بودجه فرستاده شود اما ۱۹ هزار و ۳۳۹ نفر هنوز اقدامی در این زمینه انجام ندادند.

بابایی اظهار کرد: ۲۰۰ هزار و ۵۳۲ نفر از بیکاران کرونا در فروردین ماه نیز شماره شبای خود را فرستادند اما همچون اسفندماه ۷۰ هزار و ۶۸۳ نفر شماره شبای نادرست اعلام کرده بودند که با دریافت پیامک اصلاح شماره حساب ۵۹ هزار و ۵۰۲ نفر اصلاح لازم را انجام دادند و مابقی نیز هنوز شماره حساب صحیح را ارسال نکردند.

وی گفت: البته فایل اطلاعاتی اصلاح شده متقاضیان بیمه بیکاری فروردین ماه را به سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری کل کشور ارسال کردیم تا در زمان تعیین شده واریز مقرری آنها انجام شود.

مدیرکل اشتغال و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره پرداخت بیمه بیکاری، بیکاران کرونا در اسفندماه تصریح کرد: آمار پرداخت بیمه بیکاری کرونا در اختیار سازمان برنامه و بودجه است، اما بر اساس اعلام این سازمان ۱۰۳ هزار نفر مقرری بیکاری کرونا در اسفند را دریافت کردند و لیست تکمیلی ۴۶ هزار نفر دیگر نیز برای این سازمان ارسال شده است.

بابایی گفت: مشمولان بیمه بیکاری در اسفندماه ۳۷۱ هزار و ۳۴۰ نفر بود که بخشی از کارفرماها لیست بیمه ارسال کرده بودند و بر این اساس ۲۴۱ هزار نفر مشمول نهایی بیمه بیکاری کرونا بود و در حال حاضر لیست ۱۵۰ هزار مشمول بیمه بیکاری کرونا در اسفند ماه در اختیار سازمان برنامه و بودجه است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، بیمه بیکاری مشمولان ناشی از شیوع کرونا از اسفند ۹۸ تا پایان اردیبهشت ۹۹ را تحت پوشش قرار داده است و هنوز مصوبه دیگری در این زمینه وجود ندارد.

مدیرکل اشتغال و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص مبلغ واریزی بیمه بیکاری کرونا گفت: تاکید ما بر پرداخت مطابق با قانون (بند ب ماده هفت قانون کار) بوده است اما مبلغ واریزی بنا بر صلاحدید سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری کل کشور بوده است که بر اساس اعلام مشمولان منطبق با قانون نبوده است.

بابایی افزود: مقرر شده بود پرداخت بیمه بیکاری اسفندماه در دو مرحله انجام شود که یک مرحله آن صورت گرفته است.

وی درباره پرداخت بیمه بیکاری مشمولان در فروردین و اردیبهشت ماه اظهار کرد: لیست کامل مشمولان در اختیار تأمین اجتماعی قرار گرفته است و قرار است این سازمان پالایش تعداد عائله را انجام می‌دهد و در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار می‌دهد اما زمان واریز آن مشخص نیست.

مدیرکل اشتغال و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همچنین درباره بیمه بیکاری در ماه‌های آینده نیز گفت: در خردادماه پرداخت بیمه بیکاری روند قانونی می‌شود و افراد باید حتماً سابقه پرداخت بیمه منطبق با قانون باشد و مبلغ پرداختی نیز برعهده سازمان تأمین اجتماعی است که مطابق قانون پرداخت می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 428848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    0 0
    هنوزبیمه بیکاری فروردین واردیبهشت واریز نشده