قطع ۳۹۰ درخت خطرآفرین اصفهان در سال گذشته

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: سال گذشته تعداد ۳۹۰ اصله درخت خطرآفرین و پوک شده شهر به دلیل آفات و بیماری‌ها قطع شد.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: درختان خطرآفرین شهر به صورت مستمر توسط کارشناسان سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان رصد می‌شود تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه دستگاه «توموگراف» پوکی داخل درختان را سنجش می‌کند، تصریح کرد: کارشناسان با توجه به علائم ظاهری درختان، پوکی آنها را تشخیص می‌دادند، اما با استفاده از دستگاه توموگراف درختان پوک شده با قاطعیت قطع می‌شود.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به تشکیل کمیته رفع خطر درختان، گفت: با توجه به اینکه بعضی از درختان در سال‌های گذشته باعث آسیب به جان و اموال شهروندان شده‌اند، در تمامی مناطق پانزده گانه و محدوده ناژوان پس از شناسایی، توسط کمیته رفع خطر سازمان پارک‌ها متشکل از کارشناسان گیاه‌پزشکی، باغبانی و مسئولان فضای سبز بازدید میدانی می‌شود و سپس دستور حذف آنها برای جلوگیری از ایجاد خطر برای شهروندان، صادر می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته تعداد ۳۹۰ اصله درخت خطرآفرین و پوک شده شهر به دلیل آفات و بیماری‌ها قطع شد.

مرتضایی‌نژاد با تاکید بر اینکه حتی یک درخت بدون مجوز و نظر کارشناسی دقیق قطع نمی‌شود، افزود: سازمان پارک‌ها بیش از شهروندان در خصوص قطع نشدن درختان پافشاری می‌کند، اما در خصوص درختان خطرآفرین راهی جز قطع آنها وجود ندارد.

وی از شهروندان درخواست کرد: هنگام وزش باد از توقف و پارک خودرو زیر درختان کهنسال شهر اصفهان به ویژه در حاشیه زاینده رود به دلیل خطر آفرین بودن درختان پرهیز کنند.

کد خبر 428847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.