حمل و نقل هوشمند با محصولات دانش‌بنیان

یک شرکت‌ دانش بنیان دو سامانه جدید را در حوزه حمل و نقل هوشمند معرفی کرده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رسول بخشی چمازکتی، مدیر این شرکت دانش بنیان گفت: سامانه تردد شمار، یکی از محصولات تولید شده توسط شرکت است؛ این سامانه تفکیک کلاس ماشین‌ها را در جاده انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: تردد هر جسم فلزی بدون در نظر گرفتن شرایط جوی ثبت می‌شود و از آنجا که گرد و غبار و نور در کار آن اختلال ایجاد نمی‌کند، دقت بالایی دارد؛ با نصب آن در خروجی شهرها شمارش خودرو در مسیرهای گوناگون شهری و بین شهری انجام می‌شود.

بخشی بیان کرد: این سامانه برای آمارگیری و سنجش اطلاعات کاربرد دارد و از داده‌های آن می‌توان برای پایش آسفالت در جاده‌ها و بار مسافر استفاده کرد؛ این محصول با انرژی خورشیدی کار می‌کند، نیاز به انرژی دیگری ندارد و با ویژگی‌هایی که دارد می‌توان گفت از دوربین بهتر است.

وی افزود: سامانه زمان سفر، محصول دانش بنیان دیگر این شرکت فناور است که با توانمندی و تخصص نیروی خلاق خود آن را بومی کرده است؛ در این سامانه نیز با استفاده از سنسورهای بلوتوث و وای فای، زمان سفر در جاده مشخص می‌شود.

این فعال فناور به تفاوت‌های این محصول با نمونه‌های خارجی اشاره کرد و گفت: محصولات خارجی مانند گوگل مپ، مدت زمان سفر را تخمین می‌زنند، اما این محصول مدت زمان طی شده خودرو در یک مسیر را ارائه می‌دهد و در صورت عدم دسترسی به اینترنت نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

کد خبر 428844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.