روایت حاجی میرزایی از تعارض منافع در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش از اهداف این وزارت برای مدیریت تعارض منافع خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن حاجی میرزایی در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: ‬ "‏مدیریت تعارض منافع از اصلی‌ترین راهبردهای ‎پیشگیری از فساد است
مصمم هستم مدیریت تعارض منافع را در آموزش و پرورش عملیاتی کنم و در مسیر بدون بازگشت قرار دهم.

‏تدوین و ارائه لایحه "نحوه مدیریت ‎تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی " یکی از شاخص ترین اقدامات دولت تدبیر و امید در راستای پیشگیری از فساد، استقرار فرهنگ ‎عدالت اداری و سیاسی است.

‏هدف از مدیریت تعارض منافع، ارتقای اعتماد عمومی، پیشگیری از تأثیر منافع شخصی مسئولان و کارمندان بر نحوه انجام وظایف و اختیارات قانونی آنها، ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد و تقویت کارآمدی و کارایی است.

‏در جهت صیانت و رعایت حقوق ‎#معلمان و ‎ دانش آموزان، ارتقای سلامت اداری و مقابله با ‎فساد و جلوگیری از هرگونه تعارض منافع در نظام تعلیم و تربیت، ممنوعیت تصدی مسئولیت مدیران دارای تعارض منافع را در چارچوب اختیارات وزیر به مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های کشور ابلاغ کردم.

‏ممنوعیت هم زمان راه اندازی و اداره مدرسه غیر دولتی، عضویت در شورای سیاستگذاری و شورای نظارت استان‌ها، قرارداد همکاری با مهندسین مشاور، انعقاد قرداد اجرای طرح‌های پژوهشی و…از جمله مصادیق تعارض منافع در آموزش و پرورش است.

‏مشمولان این دستور باید حداکثر ظرف مدت دوماه تکلیف خود را مشخص کنند یا توقف اینگونه فعالیت‌ها یا استعفا از تصدی پست اجرایی و انصراف از عضویت در شوراهای مذکور؛ فقط یکی را انتخاب کنید"

کد خبر 428840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.