وصیت فرهنگی یک شهروند

یکی از شهروندان اصفهانی وصیت کرده تا هزینه مراسم ختم را به کتابخانه اهدا کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اهمیت کتاب و کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست، شاید مهم‌ترین دغدغه ایرانیان در این روزها باید خواندن کتاب باشد. کتاب خوراک روح و مغز انسان است که به گام‌های او جهت می‌دهد. مطالعه کتاب یک جامعه را از ابتذال دور می‌کند و جامعه‌ای که امکاناتی نظیر کتابخانه داشته باشد مسیر صحیحی را می‌تواند در بین قفسه‌های آن بیاید.

شاید گاهی اوقات برخی اقدامات باعث تأثیرگذاری بسیاری و علاقه‌مند کردن افراد به مقوله کتاب می‌شود. گاهاً یک فرد با ساخت یک کتابخانه تأثیری در یک محله دارد که هزاران کار اجتماعی نمی‌تواند آنچنان تأثیرگذار باشد.

یکی از جالب توجه‌ترین اتفاقات در این روزها برای کتابخانه محله رهنان اصفهان رخ داده است. یکی از مهمانان همیشگی این کتابخانه چند شبی است که رخت سفر بسته و مهمان دائمی آخرت شده است. اما او برای یار دنیایی خود یعنی کتاب یک یادگار باقی گذاشته است.

حمید اشرفی، مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان در این باره گفت: مرحوم دکتر مظاهر شمس از جوانان نخبه رهنان وصیت کرده بود که هزینه مراسم هفتم به کتابخانه رهنان اهدا شود. مرحوم به مدت پنج سال در کتابخانه درخشان عضویت داشت و در آنجا به مطالعه می‌پرداخت. وصیت دکتر شمس یکی از حرکت‌های زیبای فرهنگی است که در راستای توسعه فرهنگ مطالعه نقش دارد.

وی ضمن عرض تسلیت به خانواده داغدار، آرزوی حسن عاقبت برای آن مرحوم و صبر جزیل برای خانواده ایشان، ابراز امیدواری کرد تا شهروندان عزیز با تاسی از این حرکت زیبای فرهنگی آن مرحوم بتوانند در راستای اعتلای فرهنگ کتابخوانی گام بردارند.

کد خبر 428785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.