طراحی مجدد محله چندمنظوره در شهر تکنولوژی هلند

در رقابتی که بین بسیاری از معماران بین‌المللی برای طراحی دوباره محله‌ای در مرکز شهر آیندهوون هلند برگزار شد، گروهی از معماران این کشور بهترین طرح پیشنهادی را در راستای خلاقیت شهری ارائه دادند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معماران هلندی در طرح پیشنهادی خود برای طراحی دوباره مرکز کلانشهر آیندهوون شهرکی چند منظوره طراحی کردند که مانند الماسی سبز در میان سازه‌های دیگر خودنمایی خواهد کرد. در این طراحی، سازه‌های جدید با ساختمان‌های نوسازی شده قدیمی ادغام می‌شود و محله‌ای چندمنظوره و گسترده به وجود خواهد آورد. این شهرک مرکزی تعداد ۲۴۰ خانه را در بر خواهد گرفت و میزبان مزارع شهری، ساختمان‌های مسکونی، فضاهای تجاری و پارکینگ‌های زیرزمینی نیز خواهد بود. معماران در طراحی این محله زیبا، موقعیت شهر آیندهوون را به عنوان مرکز تکنولوژی و دانش در هلند به خوبی مورد توجه قرار داده‌اند و تلاش کرده‌اند سازه‌هایی پایدار ایجاد کنند.

وفور نور طبیعی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های محله جدید، که نیو برگن نام خواهد گرفت، است؛ سازه‌ها در پنجره‌هایی بزرگ محصور خواهد شد که نمایی الماس مانند به آن می‌بخشد و نور خورشید را به داخل ساختمان هدایت می‌کند. علاوه بر این ساکنان این سازه‌ها می‌توانند از پنجره‌های تعبیه شده بر چشم‌اندازهای زیبای اطراف اشراف کامل داشته باشند ضمن اینکه طراحی آن‌ها به گونه‌ای است که فضای داخلی ساختمان را از دید عابران پیاده مخفی نگه می‌دارد.

بام‌هایی با شیب ۴۵ درجه از مجاورت ساختمان‌های اطراف چشم‌اندازی شگفت‌انگیز به محله خواهد بخشید و از بالا نمای سبز سه گوش به وجود خواهد آورد. این زوایای ۴۵ درجه‌ای حداکثر میزان انرژی خورشید را برای خانه‌ها و فضاهای عمومی فراهم می‌آورد و باعث می‌شود مردم از طبقه همکف کمترین دید را بر سقف خانه‌ها داشته باشند.

صفحه‌های مورب فضای پشت‌بام را برای نصب پنل‌های خورشیدی و همچنین احداث فضاهای سبز متناسب می‌کند و باغ‌ها و گلخانه‌ها با ساختارهایی هموار بام بسیاری از سازه‌ها را محصور خواهد کرد. نمای ساختمان‌ها رنگ‌هایی خنثی خواهد داشت و با مصالحی مختلف نظیر سرامیک، سنگ، چوب و بتن پوشیده خواهد شد.

کد خبر 428783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.