احتمال حضور محسن هاشمی در ١٤٠٠

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

کاندیداتوری محسن هاشمی غیرممکن نیست

برخی تحولات در کشور ما سریع‌تر از آنچه تصور شود اتفاق می‌افتد؛ تحولاتی مثبت که نشانگر اراده و خواست جامعه است. این روزها جامعه ایران لبخند واقعی بر لب ندارد و مشکلات موجود که نمایان‌ترین آنها اقتصاد و معیشت روزانه است، چهره هموطنان را نگران کرده است. برخی از آنها به یاد دارند که رئیس‌جمهور پس از دوران دفاع مقدس یعنی آیت الله هاشمی‌رفسنجانی چگونه توانست با تدابیری که داشت اقتصاد کشور را مدیریت کند. طبق گزارش مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس طی سال‌های جنگ تحمیلی عراق و ایران، علاوه بر مشکلات مربوط به میزان تولید، به دلیل کاهش مصرف به دنبال اجرای برنامه‌های «آژانس بین‌المللی انرژی»، قیمت نفت در سال ۱۳۵۹ کاهش یافته بود اما این کاهش درآمد نه‌تنها نتوانست ایران را از رسیدن به مقصود دور کند بلکه با تدابیر دولت آیت الله هاشمی مدیریت کشور در هزینه و درآمد بهبود یافت و وابستگی به درآمدهای نفتی پایین آورده شد. این توانایی مدیریتی آیت الله هاشمی تا آخرین روزهای حیات در بخش‌های مختلف قابل درک بود. محسن هاشمی پسر ارشد آیت الله در بیشتر مقاطع در کنار پدر بود و از ایشان بسیار آموخت که در وضعیت‌های مختلف چگونه باید عمل کرد تا منافع و مصالح ملی حفظ و تقویت شود.

فواد صادقی درباره احتمال کاندیداتوری او در انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۱۴۰۰ می‌گوید: از نظر عقلایی این امکان برای همه افراد وجود دارد، اما ایشان بارها مصاحبه کرده و گفته‌اند قصد ندارند در انتخابات سال ۱۴۰۰ کاندیدا شوند. وی افزود: تا به الان حتی احتمال کاندیداتوری در انتخابات نیز مطرح نبوده است اما غیرممکن در این کشور وجود ندارد. یعنی تا به الان قصدی برای شرکت در انتخابات ندارند اما در آینده اینکه چه می‌شود، مشخص نیست.

راز رسیدن به خودکفایی موشکی از زبان سردار حاجی زاده

نشست صمیمی اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) با سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه ۲۵ خبرداد ماه) در سالن همایش‌های صدرا برگزار شد.

سردار حاجی زاده در این مراسم به شاخصه‌های پیشرفت صنعت دفاعی اشاره کرد و اظهار داشت: روحیه جهادی اصلی‌ترین عامل پیشرفت و رسیدن به خودکفایی در صنعت موشکی بود؛ دانشمندان و متخصصان جوان ما مخلصانه پای کار آمدند و در مدت کوتاهی به دانش موشک نقطه زن دست پیدا کردند.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه خطاب به اعضای هیئت علمی دانشگاه بقیه الله (عج) گفت: تلفیق رشته‌های تخصصی در صنعت دفاعی همواره برای ما دست آوردهای بزرگی به بار آورده است، شما نیز با ورود به حوزه‌های میان رشته‌ای می‌توانید سدهای پیش روی توسعه و پیشرفتتان را بشکنید.

در این مراسم علیرضا جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) نیز ضمن بیان تاریخچه تأسیس این دانشگاه، به گوشه‌ای از خدمات و مأموریت‌های این مجموعه بزرگ آموزشی و درمانی اشاره کرد.

فرهنگی: ترکیب کمیسیون‌ها تا پایان هفته نهایی می‌شود

محمدحسین فرهنگی با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز یکشنبه (۲۵ خرداد) هیأت رئیسه مجلس گفت: مجلس هفته آینده در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه جلسه علنی خواهد داشت و بعد از آن برای یک هفته نمایندگان جهت سرکشی به حوزه‌های انتخابیه خود خواهند رفت و مجدداً سه هفته جلسه علنی برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که هیأت رئیسه مجلس تصمیمی درباره تغییر تعطیلات تابستانی مجلس نگرفته، گفت: قرار شد در مورد ادامه جلسات و تعطیلات مجلس بعداً تصمیم‌گیری شود.

فرهنگی در پایان با بیان این‌که ترکیب کمیسیون‌های تخصصی بعد از رسیدگی به اعتراضات نمایندگان در هفته جاری نهایی خواهد شد، گفت: جلسات کمیسیون‌ها احتمالاً از هفته آینده تشکیل خواهد شد.

بختیار: دشمنی بین مجلس و دولت راه به جایی نخواهد برد

علی بختیار در ارتباط با ضرورت همکاری میان دولت و مجلس، اظهار کرد: این دو قوه رکن اصلی نظام هستند که تحت ولایت فقیه و در راستای فعالیت‌هایی که در اصول اساسی قانون تعریف شده باید قدم بردارند. مأموریت اصلی مجلس، نظارت بر حسن اجرای قانون اساسی است. یکی از مهم‌ترین کارهایی که مجالس بعد از انقلاب از جمله مجلس دهم انجام داد و در مجلس یازدهم نیز پیش می‌رود بررسی طرح‌ها و لوایح است. در مجلس دهم لوایح مانده از سال‌های گذشته به سامان رسید و کارهای بسیار مهمی انجام شد. انتخاب وزرا، رأی اعتماد به وزرا، سوال و استیضاح و تحقیق و تفحص و تذکر است که ابزار نظارتی مجلس است. مجلس حق دارد از ابزار نظارتی خود استفاده کند. اینکه امروز عده‌ای بر کوس اختلاف و دشمنی بین مجلس و دولت می‌کوبند از ابزار نظارتی مجلس چشم‌پوشی می‌کنند.

این نماینده سابق مجلس گفت: دشمنی بین دولت و مجلس که برای توسعه و آبادانی و حل معیشت مردم آسیب‌زا است راه به جایی نخواهد برد. فقط فضا را برای مردم کم‌تر خواهد کرد و کسب و کار را سخت‌تر و شرایط را برای رشد و توسعه ناممکن خواهد کرد. دشمنی بین مجلس و دولت باعث فرار سرمایه خواهد شد و دشمنان ما را خوشحال می‌کند، باید مسئولان و مدیران کشور و ارکان نظام دور یک میز بنشینند و مسائل را حل کنند

نمازی: اصولگرایان طرح شفافیت آرای نمایندگان را فراموش کرده‌اند

علی محمد نمازی در ارزیابی خود از تحقق شعار شفافیت آرای نمایندگان در مجلس یازدهم، اظهار کرد: ما در این زمینه باید به کشورهایی توجه کنیم که سابقه و تجربه بیشتری از ما در بحث پارلمان دارند. در کشورهایی که تجربه موفق دموکراسی و پارلمان دارند، بحث شفافیت آرا مطرح نیست و آن را خلاف سنت نظام پارلمانی می‌دانند. اصولگرایان طرح شفافیت آرای نمایندگان را در دوره مجلس دهم مطرح کرده و این بازی را راه انداختند، ولی الان که نوبت خود آنهاست، در بررسی اعتبارنامه‌ها آن را اجرا نکردند.

نمازی با بیان اینکه شفافیت در پارلمان به معنای این نیست که هر نماینده رأی خود را علنی کند، خاطرنشان کرد: در بررسی یک طرح یا لایحه ممکن است برای ده‌ها بند و تبصره رأی‌گیری شود و نمی‌شود برای هر کدام از آنها، نماینده رأی خود را علنی کند. شفافیت به معنای روشن بودن سیاست‌ها، نور تاباندن بر تاریکخانه‌ها، آزادی مطبوعات برای نقد رویه‌های کشور و مؤثر بودن نظارت مجلس و تحقیق و تفحص‌ها است؛ اما چرا گزارش‌های تحقیق و تفحص بایگانی می‌شود و گزارش‌های تفریغ بودجه به جایی نمی‌رسد؟

این فعال سیاسی گفت: اکنون که اصولگرایان به مجلس راه یافته‌اند، طرح شفافیت آرای نمایندگان را فراموش کرده‌اند و شاید هم متوجه شده‌اند این شعاری که می‌دادند، عملیاتی نیست.

کد خبر 428772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.