۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۶
کشف ۵ کیلو حشیش در مترو تهران

هشدار درباره کلاهبرداری پیامکی به بهانه برنده شدن در مسابقات، ​​​​​​​دستگیری سارق اماکن خصوصی در نکا، دستگیری قاچاقچی مواد مخدر در محمودآباد، کشف لاستیک قاچاق در لاهیجان و کمبود ذخایر چهار گروه خونی در گلستان، عناوین مهم‌ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در این بسته خبری مطالعه می‌کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ سعید عطا الهی گفت: عصر روز بیست و چهارم خرداد ماه مأموران گشت آشکار ایستگاه مترو پایانه جنوب در انجام وظیفه بودند که مردی حدوداً ۲۷ تا ۳۰ ساله که یک کوله پشتی همراه داشت را مشاهده کردند که از قطار پیاده شده و به محض مشاهده مأموران، بازگشت و سوار قطار شد.

وی افزود: مأموران که به رفتار وی مشکوک شده بودند برای بررسی موضوع دستور توقف قطار را صادر کرده و درهای قطار باز شد و توانستند در یک عملیات ضربتی این فرد را دستگیر و در بازرسی از کوله پشتی اش بسته‌ای مشکوک را کشف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بررسی‌های بیشتر مشخص شد که بسته مشکوک حاوی ۵ کیلو و ۲۵۰ گرم حشیش است، افزود: متهم که جوانی ۳۰ ساله است در اعترافاتش عنوان کرد این مواد مخدر را از استان کرمان تهیه کرده است و قصد داشته به محل سکونتش در محله نواب انتقال دهد.

سرهنگ عطا الهی گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

هشدار درباره کلاهبرداری پیامکی به بهانه برنده شدن در مسابقات

شرکت مخابرات ایران نسبت به کلاهبرداری پیامکی به بهانه برنده شدن در مسابقات و قرعه کشی‌های مختلف و اظهار موارد کذب به عنوان امور مشترکین این شرکت هشدار داد و اعلام کرد: مشترکین مراقب باشند فریب این گونه کلاهبرداری‌ها را نخورند.

برخی کلاهبرداران و افراد سودجو طی روزهای اخیر با ارسال پیامک به مردم به بهانه برنده شدن، خود را به عنوان امور مشترکین مخابرات معرفی می‌کنند تا به مقاصد سودجویانه خود برسند.

طی روزهای اخیر، کلاهبرداران به تعدادی از مشترکین در استان‌های مختلف، پیامکی حاوی وعده دروغین برنده شدن تبلت و سرویس آشپزخانه ارسال و ضمن معرفی خود به عنوان امور مشترکین مخابرات یا همراه اول، درخواست واریز پول از آنان می‌کنند.

تعدادی از مشترکین اینگونه کلاهبرداری‌ها را از طریق درگاه‌های ارتباطی شرکت اطلاع داده‌اند و از تمام هموطنان درخواست می‌شود در صورت مواجهه با موارد مشابه، جزئیات این اقدام به کلاهبرداری و عمل مجرمانه را در سراسر کشور در اسرع وقت به شماره ۲۰۲۱، سامانه ارتباط مردمی مخابرات اطلاع دهند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی در نکا

سرهنگ حسین زارع فرمانده انتظامی شهرستان نکا، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این مأموریت، مأموران تجسس کلانتری ۱۱ با انجام اقدامات پلیسی، سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ زارع گفت: متهم در بازجویی‌ها به هشت فقره سرقت اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

دستگیری قاچاقچی مواد مخدر در محمودآباد

سرهنگ محمود حسین زاده فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد، گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت یک قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان با خبر شدند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضائی، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی در یک عملیات ضربتی متهم را حین جابجایی مواد مخدر و حین ورود به این شهرستان شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ حسین زاده از کشف چهار کیلو و ۲۵۰ گرم تریاک در بازرسی از منزل متهم که اهل یکی از استان‌های جنوبی کشور است، خبر داد و گفت: این قاچاقچی مواد مخدر پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف لاستیک قاچاق در لاهیجان

فرمانده انتظامی لاهیجان گفت: مأموران پلیس آگاهی تعداید لاستیک‌ قاچاق را در بازرسی از یک باربری در این شهرستان کشف کردند.

سرهنگ قاسم جانعلی‌پور افزود: متهم، این لاستیک‌های قاچاق را از طریق یکی از باربری‌های اطراف شهرستان لاهیجان وارد و در شهر توزیع می‌کرد.

وی با بیان اینکه ارزش لاستیک‌های کشف شده ۲۱ میلیون تومان است گفت: متهم ۳۹ ساله دستگیر و به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.

کمبود ذخایر ۴ گروه خونی در گلستان

سازمان انتقال خون گلستان با کمبود چهار گروه خونی مواجه است و درخواست کرده مردم با اهدای خون، بیماران نیازمند خون و فرآورده‌های خونی را حمایت کنند.

بنی عقیل مدیرکل سازمان انتقال خون گلستان گفت: سازمان انتقال خون استان با کمبود گروه‌های A+، B+، O+ و AB+ مواجه است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، اهدای خون، نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک و ۹ دهم درصد کاهش داشته است.

مدیرکل سازمان انتقال خون گلستان گفت: طی این مدت در استان ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد خون‌گیری انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل آمار اهدا کنندگان بار اول ۵ درصد و بانوان ۷ درصد افزایش داشت.

بنی عقیل افزود: ۳۰ درصد از خون و فرآورده‌های خونی به بیماران هموفیلی، تالاسمی، کنسر که مصرف کنندگان دائمی هستند تعلق می‌گیرد.

وی گفت: با توجه به اینکه مصرف خون زیر ۱۰ روز برای بیماران تالاسمی الزامی است و فرآورده‌های پلاکتی را بیشتر از سه روز نمی‌توان نگهداری کرد بر این اساس مردم گلستان بیماران را فراموش نکنند.

این مقام مسئول گفت: با توجه به فصل مصرف باقلا، بیماران فاویسم در شرایط فعلی نیز به خون نیاز بیشتری دارند.

کد خبر 428745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.