معرفی ۲۰ کارگاه متخلف اصفهان به دادگاه

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان گفت: در بازدیدهای انجام شده توسط معاونت بهداشتی استان اصفهان در زمینه مقابله با شیوع کرونا ۲۰ کارگاه متخلف به دادگاه معرفی و یک کارگاه صنعتی پلمپ شده است و ۸۶ درصد از واحدهای صنفی پروتکل‌های بهداشتی را اجرا کرده‌اند.

سید مهدی میرجهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه ۱۱۳ بازرس در معاونت بهداشتی استان درگیر بازرسی مراکز، کارگاه‌ها و ادارات هستند، اظهار کرد: کل کارگاه‌ها شامل صنایع، بیمارستان‌ها، ادارات و بانک‌ها حدود ۶۳ هزار و ۲۳۸ واحد است که از این تعداد حدود ۱۷ هزار و ۵۴۱ مورد بازرسی شده است.

وی ادامه داد: تعداد شاغلینی که از محل کار آن‌ها بازدید شده است، حدود ۱۲۰ هزار و ۳۳۲ نفر هستند و ۱۱ هزار و ۶۸۵ نفر از شاغلین آموزش‌های مربوط به کرونا را دریافت و حدود ۱۲ هزار و ۷۱ واحد کارگاه‌هایی فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده‌اند.

ابتلای ۳۶۲ نفر از فعالان اصناف اصفهان به کرونا

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان گفت: تعداد شاغلینی که تست کرونای آن‌ها مثبت بوده است حدود ۳۶۹ نفر، تعداد ۲۳۲ نفر از بهبودیافتگان کووید ۱۹ نیز گواهی بازگشت به کار دریافت کردند و تعداد شاغلین فوت شده بر اثر کرونا چهار نفر هستند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد کارگاه‌هایی که در آن‌ها امکانات لازم برای شست‌وشو و ضدعفونی دست فراهم شده است، حدود ۱۲ هزار و ۷۲۲ واحد است و تعداد ۱۱ هزار و ۴۷۶ کارگاه موازین بهداشتی ابلاغ شده را رعایت نموده‌اند و برای یک هزار و ۹۸۱ کارگاه اخطاریه بهداشتی صادر شده است.

میرجهانیان با توضیح اینکه ۲۰ کارگاه به دادگاه معرفی شده‌اند، افزود: یک کارگاه صنعتی پلمب شده و از ۹۰ بیمارستان و مراکز درمانی پزشکی، ۱۹۸ جایگاه سوخت، ۳۳۹ کارگاه‌ها و فعالیت‌های کشاورزی و هشت کارگاه در زندان‌های تحت پوشش بازدید شده است.

وی با تاکید بر اینکه حدود ۱.۶۸ درصد از شاغلین حوزه‌های صنعت، اصناف، کشاورزی، ادارات، دانشگاه علوم پزشکی و سایر مشاغل متفرقه به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند، اضافه کرد: ۸۶ درصد از واحدهای صنفی پروتکل‌های بهداشتی را اجرا کرده‌اند.

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان تصریح کرد: ۱۵۳ هزار و ۷۰۶ واحد از واحدهای صنفی استان جزء اصناف کم خطر و حدود ۴۶ هزار و دو واحد صنفی هم جزء اصناف پرخطر هستند.

وی گفت: کل واحدهای صنفی استان حدود ۱۹۸ هزار و ۵۹۶ واحد است که از این تعداد ۲۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد برای دریافت کد بهداشتی ثبت نام کرده‌اند.

کد خبر 428744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.