جشنواره صنایع دستی در اصفهان برگزار شود

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لازم است برگزاری جشنواره صنایع دستی در اصفهان مانند جشنواره فیلم کودک و نوجوان پیش بینی شده و از هنرمندان برتر و تولیدات برتر هنری در این رابطه تقدیر شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح الله معین امروز (یکشنبه) در یکصد و بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ رشته صنایع دستی در کشور شناخته شده که ۲۰۰ مورد آن در استان اصفهان وجود دارد، اظهار کرد: شاخصه صنایع دستی اصفهان ظرافت و غلبه جنبه‌های هنری و زیبایی‌های خیره کننده آن است.

وی با بیان اینکه صنایع دستی در اصفهان برای ۵۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده، افزود: فعالان حوزه صنایع دستی با تولید محصولات فرهنگی، خدمات بزرگی را به معیشت، اقتصاد و اشتغال استان ارائه می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به گستردگی و نفوذ آثار صنایع دستی اصفهان در دنیا، تصریح کرد: امروزه کمتر موزه و مجموعه و ساختمان دولتی را می‌توان در دنیا پیدا کرد که نمونه‌ای از تولیدات فرهنگی و هنری اصفهان در آن وجود نداشته باشند.

وی با بیان اینکه صنایع دستی اصفهان یکی از ابزارهای مؤثر در توسعه و ارائه فرهنگ اسلامی است تولیدات هنری متکی بر ایمان دینی هنرمندان اصفهان را در راستای عشق و ایمان تولیدکنندگان آن به ائمه اطهار و برکت نام و یاد آن‌ها دانست.

معین با بیان اینکه آثار تاریخی اصفهان مانند نمایشگاهی از تولیدات هنری و صنایع دستی هنرمندان این شهر محسوب می‌شود، اضافه کرد: زندگی مردم اصفهان با صنایع دستی عجین شده به نحوی که نمی‌توان خانه‌ای را خالی از آثار صنایع دستی اصفهان پیدا کرد و در بسیاری از خانواده‌ها از صنایع دستی فاخر به عنوان سرمایه ماندگار در زندگی خود بهره برداری می‌کنند.

‌وی گفت: میراث صنایع دستی مشکلات صنایع و مشاغل دیگر را نداشته، بار اضافه بر دوش جامعه و دستگاه‌های اجرایی نیست و هنرمندان فعال در این حوزه قشری خلاق، مبتکر، شریف و قانع هستند که منشأ و عاملی برای آرامش و توسعه فرهنگی و هنری هستند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با وجود ارائه خدمات دولتی مانند بیمه و پرداخت وام همچنان مشکلات این قشر برجای خود باقی بوده و مشکلات روزمره آن‌ها ایجاد کرده که مانع از خلاقیت، رشد و کیفیت هنری می‌شود.

وی پوشش کامل بیمه تأمین اجتماعی با کمترین سهم پرداختی توسط بیمه شده، پرداخت وام‌های ضروری با حداقل سود و کارمزد، کمک به تأمین مواد اولیه و وسایل با کیفیت بالا، پیش بینی گروه طراحی صنعتی جهت طراحی کالاهای صنایع دستی منطبق با شرایط روز و نیازهای زندگی فعلی و جلوگیری از تولید و عرضه کالاهای بی کیفیت صنایع دستی و دسته بندی کیفی آنها را اقداماتی کمک دهنده برای بهبود وضعیت صنایع دستی کشور دانست.

معین ایجاد نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های فصلی و سالیانه و حمایت از مؤسسات و شرکت‌ها در خصوص برگزاری نمایشگاه و بازاریابی در قالب صادرات صنایع دستی را حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: لازم است برگزاری جشنواره صنایع دستی مانند جشنواره فیلم کودک و نوجوان پیش بینی شده و از هنرمندان برتر و تولیدات برتر هنری در این رابطه تقدیر شود.

وی برپایی حراج فصلی و سالیانه در خصوص تولیدات فاخر، اختصاص موزه صنایع دستی، پیش بینی تخفیف‌های ویژه برای ایجاد کارگاه‌ها و فروشگاه‌های صنایع دستی، جلوگیری از ورود صنایع دستی دیگر کشورها به صورت انبوه، استفاده بیشتر از نظام استاد و شاگردی و ایجاد هنرستان صنایع دستی را عاملی برای جلوگیری از حذف بعضی از این رشته‌ها در اصفهان به جهت نبود وجود شاگردان علاقه مند دانست.

کد خبر 428722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.