مصرف آب استان اصفهان ۱۸ درصد افزایش یافت

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای استان اصفهان با اشاره به افزایش دمای هوا و میزان مصرف آب در استان، گفت: طی ۱۰ روز گذشته در ساعت ۱۴ بعدازظهر دمای اصفهان به حدود ۳۵ تا ۳۶ درجه رسیده است که در این شرایط مصرف آب استان نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۶ تا ۱۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، ناصر اکبری با تاکید بر اینکه با افزایش دمای هوا به طور قطع با افت شدید فشار آب مواجه می‌شویم، اظهار کرد: طبق پیش‌بینی انجام شده، از ۲۵ خرداد ماه به بعد نسبت به فروردین ماه حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد مصرف آب استان اصفهان افزایش می‌یابد.

وی به عوامل مؤثر در افزایش مصرف آب در اصفهان پرداخت و تاکید کرد: افزایش مصرف آب در استان، ناشی از شیوع ویروس کرونا و رعایت موارد بهداشتی از سوی مردم، افزایش دمای هوا و استفاده از کولرهای آبی است.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای استان اصفهان با بیان اینکه مطابق پیش بینی هواشناسی دمای هوای اصفهان از اواسط خردادماه حدود چند درجه خنک‌تر می‌شود، افزود: البته از ۲۵ خرداد ماه دمای هوای استان حدود سه درجه نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت.

اکبری با اشاره به بسته شدن رودخانه زاینده رود، گفت: در دهه گذشته حدود ۳ تا ۵ درصد آب شرب اصفهان از طریق چاه‌های فلمن تأمین می‌شد، در حالی‌که در سال‌های اخیر با بسته شدن رودخانه، میزان آبدهی این چاه‌ها به حدود صفر رسیده، که این امر شرکت آبفا را برای تأمین پایدار آب شرب مشترکان با چالش مواجه می‌کند.

وی گفت: با پیش بینی افزایش دمای هوا در ماه‌های گرم سال (تیر و مرداد) نسبت به سال قبل، به طور قطع حدود ۶ درصد علاوه بر ۱۷ درصد وضعیت موجود و در مجموع حدود ۲۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته مصرف آب استان بالاتر خواهد رفت.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای استان اصفهان با تاکید بر ضرورت مدیریت مصرف از سوی مردم و استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب، تصریح کرد: در صورت کاهش ۲۰ درصدی مصرف آب، می‌توانیم از پیک تابستان امسال عبور کنیم و مردم می‌توانند با استفاده از تجهیزات کاهنده، آب را بهینه مصرف کنند.

اکبری با بیان اینکه با شرایط موجود به طور قطع با افت فشار آب مواجه خواهیم شد، گفت: تلاش شرکت آبفا توزیع عادلانه آب برای تمام مردم در نقاط شهری و روستایی است و در صورت عدم همکاری مشترکان، شاهد افت فشار آب خواهیم بود، بنابراین با توجه به اینکه اصفهان منابع آبی دیگری ندارد، همواره مردم باید در مصرف آب توصیه‌های لازم را رعایت کنند.

وی درباره استفاده مردم از پمپ آب نیز، توضیح داد: شرکت آبفا نمی‌گوید که مردم از پمپ استفاده نکنند، بلکه استفاده از آن باید مطابق با استانداردها و بعد از مخزن ذخیره آب باشد و مردم نباید به طور مستقیم روی شبکه پمپ آب نصب کنند.

کد خبر 428721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.