تشکیل کنسرسیوم سنگ‌های قیمتی در استان اصفهان

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان گفت: افتتاح بازار سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی با کمک سرمایه گذاران انجام شده است و شهرداری اصفهان نیز با در نظر داشتن سرای خیار در میدان امام علی(ع) اقدام مهمی به منظور توسعه و اجرایی کردن این کار، انجام داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایرج موفق امروز -یکشنبه ۲۵ خردادماه- در مراسم افتتاح بازار سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی که در ارگ جهان نما برگزار شد، ضمن تشکر از همه دست اندرکاران عرصه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در کشور و استان اصفهان، اظهار کرد: ایمیدرو یکی از بزرگترین سازمان‌های توسعه‌ای و هلدینگ‌های معدن و صنایع معدنی کشور است و مدیران در استان اصفهان نیز توجه ویژه‌ای به موضوع داشتند و کنسرسیوم سنگ‌های قیمتی تشکیل شد.

وی با تشکر از دکتر قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان، و مرتضی طهرانی معاون امور اقتصادی و مالی شهرداری اصفهان افزود: با مساعدت و توجه ویژه مسئولان، بازار سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی مورد استفاده در استان اصفهان افتتاح شد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۲۳ میلیارد دلار از نظر مالی در حوزه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی پیش بینی شده است و ما به دنبال آن هستیم که سهم بسیار منطقی و مناسبی در این حوزه داشته باشیم.

موفق عنوان کرد: در استان اصفهان سازندگان ماشین آلات تراش و کار بر روی طلا و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی را داریم و در نمایشگاهی در ایتالیا شش غرفه داشتیم، بازدیدکنندگان در نمایشگاه طلای استان اصفهان نیز از مجموعه‌های کارخانجات استان اصفهان بازدید کردند.

وی افزود: سازندگان استان اصفهان موفق شده‌اند ماشین آلات فرآوری طلا را صادر کنند که این افتخاری برای این استان است و امیدواریم با کمک پیشکسوتان استان اصفهان که در این زمینه فعال هستند و افرادی که در خارج از کشور حضور دارند، اقدامات اساسی و ارزشمندی را در این حوزه انجام دهیم.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان در پایان از سرمایه گذارانی که این مجموعه را در اختیار کنسرسیوم سنگ گذاشتند، تشکر و خاطر نشان کرد: با کمک این سرمایه گذاران امروز موفق به انجام این کار ارزشمند و افتتاح بازارچه شدیم و از شهرداری اصفهان نیز برای در نظر داشتن سرای خیار در میدان امام علی (ع) به منظور توسعه و اجرایی کردن این کار قدردانی می‌کنم.

کد خبر 428714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.