تعویق برگزاری جشن مستقل سینمای مستند به دلیل شیوع کرونا

رئیس و هیأت رییسه جشن مستقل سینمای مستند ایران در بیانیه‌ای اعلام کردند که به دلیل شیوع کرونا امسال این جشن برگزار نمی‌شود.

به گزارش ایمنا، در متن اطلاعیه که منتشر شده آمده: «تاکنون یازده دوره از جشن سینمای مستند ایران را پشت سر گذاشته‌ایم و امسال در آخرین سال این سده خورشیدی، در تدارک و فراهم آوری زمینه‌های برگزاری دوازدهمین دوره‌ی این جشن بودیم. وعده‌ی ما برای برگزاری دوازدهمین جشن، تابستان نود و نه بود. شبی که به مودّت، گردهمایی باشکوه خود را برگزار کنیم و بهترین‌ها و برگزیدگان سینمای مستند را بشناسیم. امّا هم‌چنان که می‌بینید و می‌دانید، فراگیری ویروس کرونا، به ناگزیری جهان و همه‌ی ما را وادار به توقّف کرد.

اعضا هیئت رئیسه جشن سینمای مستند، به اتّفاق دو هیأت مدیره‌ی انجمن صنفی کارگردانان و تهیّه‌کنندگان و نیز رئیس جشن، در رایزنی و هم اندیشی با یکدیگر بر این متّفق شدند که تدارک و برگزاری دور دوازدهم، در منافات صریح با وضعیّت موجود قرار دارد. از دایر شدن دبیرخانه، تا شب برگزاری اختتامیّه. بنابراین هرگونه تلاش برای برپا داشتن مراسمی هم چون دوره‌های پیشین، امکان پذیر نخواهد بود. و حتّی به فرض تغییر شرایط فعلی و رفع زودهنگام فراگیری این بیماری، شرایط اجتماعی و نیز روحی ما و جامعه ما نمی‌تواند پذیرای برگزاری هیچ جشنی باشد.

ما مستندسازان، همواره هم‌نفسان جامعه‌ی خود بوده‌ایم و هستیم. هم‌دلان مردمانیم. جشن ما به روزی و روزگاری برگزار خواهد شد که هنگامه‌ی جشن و شادمانی برای همه باشد. به دوره‌ای که امنیّت و آرامش، نصیب تمامی مردمان شود و موج دردها و رنج‌های این چنینی فروبنشیند.

امّا امید و آرزویمان این است که سال یکهزار و سیصد و نود و نه، سالی که با تعب و رنج آغاز شد، پایانی خوش بیابد و بتوانیم در آستانه‌ی سده‌ی نو خورشیدی، فراخوان دوازدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران را منتشر کنیم.

حتماً تا آن زمان می‌کوشیم که به واسطه‌ی پایگاه اینترنتی جشن، و نیز در صفحه‌های فضای مجازی با شما در ارتباط بمانیم.

به امید دیدار در دوازدهمین دوره‌ی "جشن مستقل سینمای مستند ایران" به سال یکهزار و چهارصد.»

هیئت رئیسه جشن مستقل سینمای مستند ایران و شهرام درخشان رئیس دوازدهمین دوره جشن.

کد خبر 428711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.