شکست رکورد مصرف برق روزانه کشور/ طرح‌های تشویقی پابرجاست

سخنگوی صنعت برق از شکسته شدن رکورد مصرف روزانه برق در فصل بهار خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگو زنده اینترنتی با شبکه خبر با بیان اینکه در ۱۵ استان کشور رکورد مصرف روزانه برق شکسته شد، اظهار کرد: در حالی که میانگین مصرف روزانه برق در کشور در فصل بهار ۵۳ هزار مگاوات بوده است این رقم طی روزهای گذشته به ۵۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات رسیده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی مصرف ۵۶ هزار مگاواتی روزانه در هفته آینده گفت: پیش‌بینی می‌شود این رقم در هفته‌های بعدی و با شروع فصل تابستان به ۵۷ هزار مگاوات برسد.

سخنگوی صنعت برق در خصوص دلایل شکستن رکورد مصرف برق در کشور در فصل بهار تصریح کرد: صنایع بزرگ در هفته‌های اخیر ۱۰ درصد رشد مصرف برق داشته‌اند.

وی افزود: توصیه می‌شود استفاده کنندگان کولر آبی از دور کند آن استفاده کنند و مصرف کنندگان کولر گازی نیز از دمای بالاتری از این محصولات استفاده کنند.

رجبی در خصوص پیک مصرف برق در کشور اظهار کرد: فاصله زمانی بین ساعات ۱۳ تا ۱۷ بیشترین فشار مصرف برق در کشور را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با آغاز فصل گرما مصرف برق دو هزار مگاوات رشد داشته باشد، تاکید کرد: همچون سال گذشته طرح‌های تشویقی و تنبیهی پابرجاست.

کد خبر 428710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.