پیشنهاد الحاق مرق به اصفهان/ لزوم توجه مناطق شهری به بازگشایی گلوگاه‌ها

به گزارش خبرنگار ایمنا، نصیر ملت امروز (یکشنبه) در یکصد و بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با انتقاد از نبود آینده‌نگری در اجرای پروژه‌های شهری، اظهار کرد: خیابان صاحب روضات یکی از جدیدترین خیابان‌های اصفهان است اما ایستگاه مترو و پارکینگ در آن پیش‌بینی نشده و شهرداری اکنون برای تملک آن ناچار است با چند برابری قیمت در این خصوص هزینه کند یا نمونه دیگر اینکه خیابان میرداماد بدون پیش‌بینی مسیر اتوبوس ساخته شده و اتوبوس نمی‌تواند به این خیابان ورود کند.

وی با تاکید بر اینکه نباید بدون مطالعه و در نظر گرفتن الزامات پروژه آن را اجرا کنیم، افزود: در تملک رینگ چهارم باید ایجاد خط ریلی که در آینده در مجاورت این پروژه احداث می‌شود مورد توجه باشد زیرا بی‌توجهی به این امر باعث می‌شود تملک آن در آینده با ارزش افزوده چند برابری که املاک پیدا می‌کنند هزینه بیشتری را به شهرداری تحمیل کند که این امر قابل دفاع نیست.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری با بیان اینکه منطقه مرق که حدفاصل اصفهان و بهارستان قرار گرفته گنجینه‌ای ارزشمند است، تصریح کرد: مرق خارج محدوده حریم هردو شهر اصفهان و بهارستان است و به دلیل آنکه نظارتی از سوی این دو شهر وجود ندارد، آینده این منطقه ناخوشایند جلوه می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم تصمیم‌گیری برای تعیین محدوده مرق، این منطقه را بهترین گزینه الحاق به اصفهان دانست.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر در بهمن‌ماه سال ۹۵ مقرر شده ۱۰ درصد عوارض زیربنا هنگام صدور پروانه ساختمانی به حساب بانکی جداگانه واریز و صرفاً برای حفظ، نگهداری و اقدامات زیربنایی مرتبط با فضای سبز تخصیص یافته و هزینه شود.

عباسعلی جوادی افزود: این مصوبه از سال ۹۵ اجرایی نشده و مصوبه دیگری در خصوص کمک هفت میلیارد تومانی به سازمان پارک‌ها نیز باعث تداخل در تخصیص اعتبار به سازمان پارک‌ها شده که به سبب آن مشکلات عدیده‌ای برای سازمان پارک‌ها به وجود آمده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود آنکه معاون مالی شهردار برای این امر دستور داده اما در مرحله اجرا، این اعتبارات اختصاص پیدا نمی‌کند که برای ارزش گذاشتن به مصوبات شورا، نیاز است نسبت به اجرای آن اقدام شود.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با اشاره به پخش موسیقی غیرمرتبط با فرهنگ ایرانی اسلامی در فضای برخی پارک‌های شهر، اظهار کرد: مصداق این اتفاق توسط مردم گزارش شده است به‌طور مثال پخش موسیقی در ایستگاه صبحگاهی پارک سعدی موجب آزار و اذیت شده و وجهه خوبی برای شهر ندارد.

رضا امینی با بیان اینکه نیاز است مناطق شهرداری نسبت به بازگشایی گلوگاه‌ها در بافت‌های فرسوده توجه ویژه‌ای داشته باشند، تصریح کرد: این موضوع بارها در جلسات کمیسیون‌ها و صحن علنی گفته شده و با توجه به اینکه باعث تسهیل در رفت‌وآمد و ایجاد ارزش افزوده برای املاک مجاور می‌شود، در خصوص آن اقدامات لازم انجام شود.

کد خبر 428702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر CA ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    2 0
    از تمام افراد دخیل در امور شهری بپرسید چرا مکانی که همه امکانات شهری را داراست (آب وبرق و گازوتلفن وحتی سند تک برگ )هنوز اجازه ساخت وساز را ‌نداده واز این گنج پنهان برای بهینه سازی شهر استفاده نمی‌شود ممنون از شما