ماسک اجباری تا زمان کشف واکسن کرونا

انجمن نارسایی‌های قلبی روسیه اخیرا به مردم توصیه کرده است که تا زمان تولید واکسن کرونا حتما از ماسک استفاده کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از زمان شیوع ویروس کووید -۱۹ تا امروز بحث‌های زیادی در مورد استفاده از ماسک، انواع ماسک و استانداردهای مرتبط با آن صورت گرفته و اخبار ضد و نقیضی در این باره به گوش رسیده است. سازمان جهانی بهداشت اخیراً بر لزوم استفاده از ماسک‌های صورت توسط همه افراد تاکید کرده است.

با توجه به این موضوع که در هفته‌های اخیر افراد نسبت به شیوع ویروس کووید -۱۹ بی تفاوت شده و تعداد زیادی از ماسک استفاده نمی‌کنند، رئیس انجمن نارسایی‌های قلبی روسیه اعلام کرده است که استفاده از ماسک صورت باید تا زمان کشف واکسن قطعی و آغاز واکسیناسیون گسترده ویروس کرونا اجباری باشد.

به گفته این انجمن کاهش محدودیت‌ها و قوانین قرنطینه به معنای استفاده نکردن از ماسک نیست. از آنجایی که در مکان‌های عمومی مانند وسایل نقلیه عمومی، بانک‌ها، فروشگاه‌ها و بیمارستان‌ها، امکان رعایت کردن فاصله اجتماعی وجود ندارد، لازم است افراد از ماسک استفاده کنند.

موضوع قابل توجه اینکه استفاده از ماسک به تنهایی از افراد در برابر ابتلا به بیماری کووید -۱۹ محافظت نمی‌کند، بلکه لزوم شستن دست‌ها و ضدعفونی کردن آن‌ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اقدامات دیگر همچنان از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گفته متخصصان، اگر مردم اقدامات احتیاطی را رعایت کنند، موج‌های بعدی بیماری بسیار خفیف‌تر از موج فعلی خواهد بود. افراد باید زمان استفاده از ماسک مطمئن شوند که هیچ فاصله‌ای بین صورت آن‌ها و ماسک وجود ندارد، به طوری که احتمال ورود ذرات معلق در هوا به مخاط بینی و دهان کاهش پیدا کند.

همچنین توصیه می‌شود افراد هرگز از ماسک‌های یک بار مصرف، برای چند بار استفاده نکنند، زمانی که ماسک صورت مرطوب شد، بلافاصله آن را در سطل زباله دردار بیندازند برای این کار ماسک را با گرفتن بند آن از صورت جدا کرده و از تماس دست با قسمت جلوی ماسک خودداری کنند.

کد خبر 428697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.