درآمدزایی بزرگ ترین مشکل ملی پوشان فوتسال ناشنوا

مربی بدنساز تیم ملی فوتسال ناشنوایان گفت: مهم‌ترین مشکل بازیکنان ناشنوا نبود درآمدزایی است زیرا به علت اینکه شنوایی خوبی ندارند و از نظر گفتار مشکل دارند برای استخدام‌ها نمی‌توانند شرکت کنند و کسی به آنها کار نمی‌دهد. اکثر این بازیکنان در آمدی ندارند که زندگی روزانه خود را بگذرانند.

شهریار نصر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در رابطه با وضعیت تیم ملی فوتسال ناشنوایان، اظهار کرد: بازیکنان تیم ملی فوتسال ناشنوایان سال گذشته مسابقات آسیایی هنگ کنگ و جام جهانی سوئیس را از دست دادند. در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا تمامی اردوها لغو شده است، احتمالاً مهر ماه مسابقات آسیایی در بحرین برگزار خواهد شد که با گرفتن مجوز و رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی اردوهای تیم ملی فوتسال ناشنوایان شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه تیم ملی فوتسال ناشنوایان دو دوره قهرمان جهان و هشت دوره قهرمان آسیا شده است، خاطر نشان کرد: این بازیکنان از نظر فنی و بدنی شرایط مطلوبی دارند، اما با وجود اینکه چندین بار پرچم کشورمان را بالا برده‌اند به آنها اهمیتی داده نمی‌شود و از نظر امکانات وضعیت مناسبی ندارند.

مربی بدنساز تیم ملی فوتسال ناشنوایان ادامه داد: مهم‌ترین مشکل بازیکنان ناشنوا نبود درآمدزایی است زیرا به علت اینکه شنوایی خوبی ندارند و از نظر گفتار مشکل دارند برای استخدام‌ها نمی‌توانند شرکت کنند و کسی به آنها کار نمی‌دهد. اکثر این بازیکنان در آمدی ندارند که زندگی روزانه خود را بگذرانند، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش هم راه حل خوبی برای آنها پیدا نکردند. متأسفانه فرهنگ مسائل ناشنوایی در کشور جا نیفتاده است.

نصر در خصوص حمایت فدراسیون فوتبال از بازیکنان تیم ملی ناشنوایان، تصریح کرد: سال گذشته در هشت اردو شرکت کردیم که به هر بازیکن مقدار اندکی پاداش دادند و این یعنی حمایتی صورت نمی‌گیرد. البته باید توجه داشته باشیم که شرایط مالی فدراسیون ناشنوایان هم مساعد نیست اگر از نظر مالی وضعیت بهتری پیدا کردند کمک به بازیکنان ناشنوا می‌تواند آنها را از نظر مشغله ذهنی راحت کند.

وی با اشاره به اینکه بازیکنان ناشنوا بسیار مهربان و دل نازک هستند، گفت: این بازیکنان از نظر قوای جسمی قوی هستند، از روزی که با آنها کار کردم شاهد خیر و برکت زیادی در زندگی شخصی خود بودم. در حال حاضر از طریق فضای مجازی با آنها در ارتباط هستیم و تمریناتشان را رصد می‌کنیم.

این مربی بدنساز در رابطه با حقوق مربیان تیم ملی فوتسال ناشنوایان، اظهار کرد: سال گذشته برای هشت اردو به مربیان تنها مبلغی برای ایاب و ذهاب پرداخت کردند. در فوتسال هم شاهد مبلغ پایین قرار دادها و امکانات ضعیف برای تیم ملی هستیم که اگر فدراسیون مداخله نکند این مشکلات باقی خواهد ماند.

نصر با بیان اینکه فوتبالیست‌ها زمانی که تمرین هم ندارند از نظر بدنی آمادگی نسبی دارند، خاطر نشان کرد: برای تمرینات پیش فصل چند جلسه در سالن‌های وزنه، تمرینات با دستگاه را انجام می‌دهیم. روی افزایش حجم عضلانی، قدرت، توان بازیکن و چندین جلسه تمرینات میدانی هوازی و بی هوازی کار می‌کنیم تا فرد به یک آمادگی ۸۰ درصدی برسد که اگر فرصت باشد کار با توپ هم انجام می‌دهیم.

وی اضافه کرد: یک بازیکن از ۲۴ ساعت دو ساعت کنار مربی و ۲۲ ساعت در اختیار خودش است که باید از نظر تغذیه و استراحت مراقب خود باشد. بسیاری از بازیکنان مشکل خواب، استراحت و فقر غذایی و درگیری‌های ذهنی دارند که در روند پیشرفت بازیکنان اثرگذار است.

مربی بدنساز تیم ملی فوتسال ناشنوایان در خصوص مکمل و پروتئین‌های ورزشی، تصریح کرد: در بازار جنس‌های تقلبی زیاد شده که باعث آسیب‌های زیادی می‌شود، اما اگر مکمل‌های اصل باشد به نظر من کارایی خوبی دارد. توصیه می‌کنم تا جایی که یک ورزشکار می‌توانند منابع غذایی طبیعی را مکمل ورزشی خود بداند.

نصر افزود: از استاد رعدی سرمربی تیم ملی بابت اعتمادی که به بنده کردند تشکر می‌کنم و برای تمام مردم سرزمینم آرزوی سلامتی دارم.

کد خبر 428684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.